Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

ANVELOPE

Anvelopele auto, o componenta importanta in structura autovehicului.

Caracteristicile principale ale anvelopei auto sunt regasite in stabilitatea, controlul si nu in ultimul rand confortul oferit. In functie de producator acestea prezinta calificative cu particularitati evidentiate individual per produs sau categorie implicit.

Cele mai elocvente particularitati fiind determinate de: distanta de franare, probabil cel mai important factor in alegerea unui anvelope, acceleratie si in cele din urma consumul de combustibil. In urma prezentei acestor particularitati rezulta alegerea anvelopei ideale pentru consumator.

Informatii particularitati:

  1. Categorie auto: inscriptionate in cele mai multe cazuri cu litera P sunt anvelopele auto.
  2. Diametru: sunt numerotate in inchi (14”, 16”, 18”) .
  3. 165,185,235 reprezinta latimea unei anvelope. Configuratie în milimetri, calculata de la o margine la cealalta.
  4. 55, 65, 70 reprezinta raportul dintre profilul transversal şi lăţimea anvelopei prezentat sub forma procentuala. Proportia 55 indică faptul că înălţimea acesteia este 55% din lăţimea anvelope.
  5. Indicator de viteză si sarcina. Sarcina maximă admisibilă la o roată poate fi exprimată printr-un număr între 60 și 129. Fiecare caracteristica corespunde unei anumite valori exprimata in kg. Indicele de viteză maximă este mentionat prin literele de la A la Y, A este simbolul valorii minime (40 km / h), si in contrast Y capacitatea maximă (300 km / h).
  6. Caracteristica constructiva. Intalnim anvelope diagonale – D sau -radiala – R.
  7. Provenienta, marca, model.
  8. In funcție de sezonalitate:
    • AW (All Weather, Any Weather) AS, (Any Season, All Seasons), R + W (Road + Winter – anvelope all-seasons.
    • Soare stantat pe anvelopa sau fara nici un grafic – anvelopele de vara
    • M + S (Mud + Snow), M & S, MS, Winter ori stant fulg – anvelopele de iar
  9. Temperatura A,B,C: rezistenta termica la viteza
  10. Consum de combustibil (notat cu litere de la A la G, A oferind cel mai bun randament).
  11. Valoare zgomot. Utilizat des prin o imagine simbolizand undele sonore. Indicele reprezentat cu numere între 1 și 3. Unde o singura unda semnifica un nivel de zgomot al anvelopei sub valoarea reglementata de normativele in vigoare, minim 3 dB; 2 unde reprezinta un nivel de zgomot conform cu normele în vigoare si in cele din urma 3, acest nivel depășește normele.
  12. Aderenta pe suprafete umede: notat cu litere de la A la F, A reprezinta cea mai scurta distanta de franare, direct propotional cu F care este definit de cea mai lunga distanta.
  13. Data producție. Sunt stantate patru cifre simbolizand numarul saptamanii si anul fabricatiei.
  14. Presiune aer maxima acceptata. Aceaste informatii se regasesc atat talon cat si stantata pe placuta de pe usa soferului.
  15. TUBE TYPE” (TT), au camera de aer, fara camera „TUBELESS” (TL).

Intretinere anvelopa

In functie de anumiti factori precum, starea carosabilului, modul de conducere, parti componente principale din structura autoturismului este influentata durata de viata a anvelopelor. In cazul in care exista anvelope care nu au folosite dar este depasita perioada de garantie, informatie oferita de producator prin stantarea datei si a anului de fabricatie, aceste anvelope nu trebuie utilizate/instalate pe autoturism.

Odata cu schimbarea anvelopelor, la trecerea de la un sezon la altul, este indicat a fi verificat gradul de uzura al anvelopelor. Acesta operatiune se poate verifica la centru de vulcanizare sau cu ajutorul unor instrumente de masurare. Pentru anvelopele de vara graficul minimal trebuie incadrat intre 1.7-2.1 mm si minim 4 mm pentru anvelope de iarna. Prezenta oricarei deformari sau crapaturi indica inlocuirea acestora

Toate elementele enumerate anterior trebuiesc respectate pentru a prelungi durata de utilizare al anvelopelor.

Un prim aspect important este dat si de presiunea din anvelopa, presiune mentionata in cartea tehnica auto iar in unele cazuri chiar pe anvelopa. In urma inspectiilor periodice sau dupa schimbul anvelopelor, in functie de caz, se va realiza procedura de echilibrare roti. Aceasta operatiune intareste performanta, siguranta si confortul oferit de autoturism.

Depozitarea anvelopelor: cel din urma, dar la fel de important element este dat de locul in care sunt pastrate anvelopele. Dupa schimbul anvelopelor este indicat ca acestea sa fie curatate, simplu cu apa si sapun pentru a fi indepartate substantele prezente ce ar putea influenta calitatea in timp. Depozitarea va fi efectuata intr-un spatiu uscat si aerisit ferit de lumina directa a soarelui.

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]