Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

DIRECTIE

Sistemul de direcție al autoturismului contituie un ansamblu de mecanisme, care ofera șoferului posibilitatea sa modifice direcția de deplasare. Direcția de condus este modificata când sunt agrenante roțile din față. Funcționalitatea perfectă a sistemului constituie elementul principal al siguranței la drum.

Structura sistemului de direcție

In general, ansamblu este contituit din patru unități majore: volanul, coloana de direcție, legăturile de direcție și servodirecția. Volanul este montat în interiorul mașinii, utilizat pentru transmite forta aplicata de către utilizator asupra mecanismului de direcție. In plus, executa o funcție informativă: natura și intensitatea vibrațiilor ofera utilizatorului să analizeze starea drumului. Peste acest aspect, volanul este locatie unde indentificati paletele schimbătoare, claxonul mașinii și butoanele de control pentru sistemul audio.

Coloana de direcție este constituita dintr-un ax, utilizat pentru a conecta volanul la mecanismul de direcție. Acesta din urma se prezinta in mai multe modele și are functia de a amplifica efortul transmis de către utilizator și de transfe catre legătura de direcție. Aceasta din urmă constiuita din tije de legătură și capete de tijă, care potrivesc corespunzător unghiurile de direcție.

Pentru a spori gradul de manevrabilitate, autoturismele moderne sunt utilate cu servodirecție, deseori este prezenta modelul hidraullic.

Sfaturi pentru întreținere

  • Inspectati protecțiile de praf ale casetei de direcție la inspecția de rutină a autoturismului. Schimbati elementele imdiat ce ați observat defectiunea.
  • Inspectati periodic iar daca este necesar, adaugati sistemul de servodirecție hidraulică. Gradul scazut de ulei determina degradarea prematură a elementelor.
  • Reduceti viteza atunci când conduceți pe teren accidentat. Tamponarile dăunează casetei de direcție, tijelor de asemenea si       capetelor de tijă.
  • Cautati să evitați rotirea completă a volanului, in special înainte de accelerare. Această procedura solicita excesiv servodirecția hidraulica. Acest aspect poate provoca infiltrari la elementele de etanșare a casetei de direcție.
  • Aliniați roțile de fiecare dată când schimbati elementele suspensiei. Necesitate alinierii acestora poate prejudicia controlabilitatea și manevrabilitatea autoturismului.
  • Nu incarcati peste volumul acceptat de masa autoturismului.

Indicator al defecțiunilor

Bătăile aparute de la sistemul de direcție indica un semn al uzării capetelor tijelor de legătură sau slăbirii suporturilor articulației sferice. Tremurul volanului reprezinta degradarea rulmentului axului și de asemenea defectiuni la una dintre roțile de direcție. Jocul sporit al volanului reprezinta posibilitatea ca dinții pinionului și cremalierei sa prezinte uzura, rulmentul axului sau capătul tijei de legătură. Dacă volanul se invarte greu, poate reprezenta o alinierie necorespunzatoare a roților, alunecării curelei, înfundării pasajelor servodirecției hidraulice sau chiar nivelului minim al lichidului de lucru. Zgomotul aparut la sistemul servodirecției hidraulice poate fi determinat prin defectiunea pompei. Mici picături de lichid de lucru pe suprafața cremalierei sau altor elemente reprezinta un semn de  neetanșare al manșoanelor si garniturilor.

Particularitati ale defecțiunilor

Sofatul pe drumuri de calitate inferioara este nociv pentru elementele sistemului de direcție. Coliziunile la care este supus autoturismul atunci când este condus pe carosabil accidentat poate determina denaturarea elementelor de fixare și articulațiilor sferice sau denaturarea tijelor de legătură. Substanțele chimice prezente pe carosabil și de asemenea sarea au un rezultat distrugator catre protecțiilor de praf ale cremalierei și articulațiilor sferice. Cauciucul isi transforma proprietatile elastice și poate aparea crapaturi, oferind umezelii și murdăriei să isi faca prezenta in interior. În concluzie, componente mobile ale mecanismelor se uzează prematur. Presiunea neadaptata a cauciucurilor, uzarea lor peste limita admisa și dizalinierea roților afecteaza elementele sistemului de direcție

Articulatie axiala, cap de bara

Capul barei de direcţie prins de fuzeta sustine legătură dintre volan si mecanismul de direcție. Elementul garanteaza o îmbinare flexibilă între transmisia de cârmă și fuzetă.

Modele de capete ale barei de direcţie

In functie de design:

  • Cu o conexiune cu şuruburi in ambele părți.
  • Conectivitate cu balamale:
    • O balama. Folosita în sistemele bazate pe legătura dintre direcție si transmisia de cârma.
    • Două balamale. Pozitionat în sisteme cu transmisie de cârmă cu cremalieră și pinion.

Configurare capul bara de direcţie

Piesa este o tijă dreaptă sau curbă care uneste tija de direcție cu ajutorul piuliței. Balamale sunt constituite dintr-un bolţ mobil, un arc, un element de etanşare, șaibe de susţinere și bucșe. Bara de direcţie este îngroșată la capătul care, în același timp, este un suport de bolţ.    

Recomandare pentru utilizarea capului barei de direcţie

  • Această componenta fiind determinata de o încărcătură grea, rezultata a socului forțelor compensatorii, rezultand o responsabilitate a verificarii periodice.
  • In cazul in care un element de etansare este rupt acesta poate provoca funcționarea in afara parametrilor a întregului sistem. In acest caz, trebuie schimbat imediat dacă este identificata o avarie.
  • Alinierea roților prezinta obligativitate, dupa schimbarea capului barei de direcţie.
  • Conducere responsabila va mari substanțial perioada de viață a piesei.

Avarii ale capului barei de direcţie

  • uzura mecanică a piesei;
  • eliberare bolț balama;
  • deteriorare piese;
  • avarii ale elementului de etanşare;
  • schimb forma originara arc.

Manifestari ale capului barei de direcţie avariat

  • volan descentrat;
  • vibrație volanul;
  • ingreunare rotire volan;
  • descrestere manevrabilitate.

Particularitati avarii la capul barei de direcţie

  • prezenta umiditatii și murdăriei pe componente;
  • condusul agresiv;
  • sofat în derivă;
  • condus pe carosabil de proastă calitate;
  • inspecţii periodice neefectuate sau nerealizate la timp.

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]