Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

DISC FRANA

Discul de frână este o parte importanta  a sistemului de frânare, care este raspunzator pentru reducerea vitezei și oprirea autoturismului. Gratie influenței termice continue, discul de frână este produs din material rezistent.

Modele discuri de frână

In functie de materialul folosit:

  • Fontă.
  • Carbon.
  • Ceramică.

In functie de prezenţa ventilaţiei:

  • Ventilate.
  • Neventilate.

In functie de tipul de perforaţii:

  • Cu găuri străpunse.
  • Cu găuri adânci.

Etrier frana

Etrierul de frână este o componenta a sistemului de frânare. Acest element asigură forța indispensabila la actiunea de  frânare.

Modele de etriere

Cu suport plutitor. Instalat pe modele de autoturisme economice. Forma  simpla, nu este suficienta de eficienta pentru mașini sport sau de teren.

Cu suport fix. Cu o forma mai complexa, este marita eficienţa elementului. Costul de achizitie acestei piese este mai ridicat comparativ cu suport plutitor.

Furtun frana

Modalitati de operare, diagnostic, cauze defecte și intervale de înlocuire.

Furtunurile de frână sunt elemente ale circuitului de frânare, parte a ansamblului de frânare. Acestea sunt utilizate ca alternativă la conductele rigide în acele puncte unde este indispensabila asigurarii circulației lichidului hidraulic prin conexiuni flexibile.

Modele de furtunuri de frână

  • Furtun cauciuc.
  • Furtun armat.

Organizarea furtunurilor de frână

Furtunurile de frână sunt alcatuite din două straturi centrale: interior și exterior. Stratul interior este raspunzator pentru traversarea usoara și rapidă a fluidului hidraulic prin conductă. Cel exterior (din oțel sau plasă armată) este raspunzator pentru pastrarea formei piesei și durabilitatea acesteia la deteriorare. Furtunurile de cauciuc prezinta un alt strat care inveleste plasa din oțel. Atributia sa este de a garanta integritatea sistemului și de a opri pătrunderea apei în lichidul de frână.

Sugestii pentru funcţionarea furtunurilor de frână

Furtunurile de frână au o durată de viață prestabilita. Pentru orice structura , este necesara înlocuirea după 100 de mii de kilometri, în condiţii normale de utilizare. Prin verificarea periodica a starii acestor furtunuri se poate evita uzura prematură a elementelor in cauza. Este important să urmariti tensionarea furtunului: dacă este lăsat,  are contact cu alte componente sau se produce frecare prin comasarea acestora.

Defecţiuni ale furtunurilor de frână

  • Modificarea formei de baza a partii metalice, apariția fisurilor pe stratul de cauciuc;
  • Deteriorare la finalul perioadei de viaţă;
  • Obturare.

Simptome ale furtunurilor de frână defecte

  • Prelingere lichid de frână;
  • Prezenta vibrațiilor și sunetelor anormale la apăsare pedala de frână;
  • In cazul frânarii de urgență, autoturismul deviaza mult de la traiectorie predeterminată de mișcare;
  • Incalzire exagerata a tamburilor de frână.

Cauze ale defecţiunilor furtunurilor de frână

  • Degradare borne conectare;
  • Prelingeri la sistem frânare;
  • Prezenta fluid de lucru de calitate inferioara;
  • Discrepanta dintre lichidul de frână şi particularitatile unui model auto;
  • Neglijarea regulilor de funcționare a sistemului de frânare;
  • Slăbire elementi  fixare.

Reglaj, frana tambur

Coroziunea este cea mai importanta avarie al adaptorului automat al frânei de parcare. Elementul in cauza nu poate functiona in conditii normale, fiind deteriorat metalul și determina disfunctionalitati ale mecanismului de franare de la roată. Este indicat să nu utilizati autoturismul înainte să inlocuiti piesa, conform normelor de securitate.

Cum să recunoașteți coroziunea la adaptorului automat al frânei de parcare

Un prim indiciu al avariei frânei de parcare este o functionalitate in afara parametrilor normali: este definita de obicei de o frânare nejustificată,ce reprezinta, o blocare a plăcuțelor de frână, sau prin deplasare in continuare a  automobilului în timp ce frâna de parcare este utilizata.

Cauze prezentei coroziunii adaptorului automat al frânei de parcare

Mecanismul de frânare al roţilor nu prezinta protectie pentru murdărie și umezeala. Astfel, adaptorul automat al frânei de parcare in timp se murdăreşte, iar metalul oxidează; când se întâmplă depinde de condițiile de manevrare.

Senzor, acceleratie longitudinala / transversala

In general cele mai prezente avarii ale senzorului  accelerație longitudinală/laterală este prezent la instalația electrică. In cazul pierderea contactului, senzorul va inceta analiza forțelor care aduce leziuni la autoturism la schimbarea traiectoriei si de aici sistemul de control al stabilităţii devine inconsecvent.

Cum să identificaţi defecţiunile în sistemul electric al senzorului de accelerație longitudinală/ laterală

Avariile circuitului sunt recunoscute prin dereglare sau avarie totala la sistemul de control al stabilităţii. Dintre cele mai intalnite indicatoare regasim:

  • Lumina de semnalizare prezenta la tabloul de bord;
  • Lipsa datelor de la senzor;
  • Lipsa răspuns impuls electric.

Particularitati defecţiuni sistem electric: senzor accelerație longitudinală/laterală

  • scurt-circuit;
  • cablu degradat;
  • oxidarea contacte;
  • impact puternic;
  • instalarea neconforma.

SET ACCESORII, PLACUTE FRANA

Elementele structurale ale ansamblului de frânare sunt cele care determina funcționarea optima a întregului sistem. Decelerarea optima și oprirea autoturismului depinde de functionalitatea in parametrii normali.

Modele de componente ale sistemului de frânare

  1. Conducta;
  2. Element de fixare: șurub, piulița;
  3. Garnitura.

Indicatii pentru funcţionalitatea componentelor sistemului de frânare

In general aceste elemente sunt consumabile și sunt ieftine. Deci, în caz de avarii, trebuiesc schimbate. Perioada de utilizare este direct dependentă de manufactor și modul de operare. Este indicat analizarea regulata a elementelor de fixare pentru a preintampina slăbirea mecanismului de frână și a elementelor de transmisie. Tuburile și sigiliile se impun a fi verificate odata cu înlocuirea lichidului de frână. Diagnosticarea din timp a avariilor componentelor poate preveni probleme mai serioase.

Avarii ale componentelor sistemului de frânare

  • Crapare piesa din cauciuc;
  • Element metalic ruginit;

Manifestarea unor componente defecte în sistemul de frânare

  • Marimea distanței de frânare;
  • Absenta replica auto când șoferul apasă pedala de frână;
  • Descrestere extrema a fluidului de lucru în sistem;
  • Prezenta zgomot anormal, vibrații în timpul functionarii;
  • Zgomot metalic.

Cauze ale defecţiunilor la componentele sistemului de frânare

  • Deteriorare;
  • Defectiune mecanica;
  • Utilizare cu forţă excesivă;
  • Neglijare termenilor și regulilor de funcționare.

Diagnosticarea avariilor la componentele sistemului de frânare

Diagnosticarea defecţiunilor elementelor poate fi foarte anevoioasa, deoarece acestea sunt identice cu simptomele avariilor sistemului de frânare. Desigur, analiza vizuală este suficientă pentru a diagnostica piesele ce trebuiesc inlocuite. Tineti minte că multe dintre componente sunt pozitionate în parti greu accesibile. Si in acest caz, doar o persoana calificata poate oferi un diagnostic exact.

Repararea şi schimbul componentelor sistemului de frânare

Reparatia elementelor sistemului de frânare este irealizabila. Aceste elemente sunt ușor de ales pentru orice model de autoturism, la un pret de achizitie accesibil. In acest caz, la diagnosticarea componentelor de fixare deteriorate, trebuie efectuate de catre personal autorizat.

Set accesorii, sabot de frana

Uzura pieselor de fixare este principala cauza dintre avariilor angrenajelor frânei cu tambur. Aceste componente auto contin bolțuri de fixare, lonjeroane ale frânei de parcare și arcuri retractoare, care ofera o fixare optima între toate componentele și repozitioneaza saboții de frână la unghiul de plecare în punctul eliberarii pedalei de frână. Slăbirea sau lărgirea componentelor secundare rezulta in partea de final al perioadei de funcționare.

Indicatori uzura elemente de fixare saboţi frâna cu tambur

Utilizatorul auto poate identifica avariile dupa următoarelor semne:

  • Vibrații si zgomot la apasarea pedalei de frână;
  • Scârțâit al saboților de frână;
  • Randament scăzut al procesului de frânare;
  • Abaterea traiectoriei pe parcursul condusului.

Inchierea duratei de utilizare a arcurilor și a unor componente de fixare determina uzura inegală a saboților de frână, le modifica poziția sau îi stramba. Aceste modele de avarii pot determina degradari ale tamburului. In acest caz este recomandat să fie intreprinsa o diagnosticare la un service autorizat dacă există orice semne de nefunctionalitate. Este recomandat să executați verificarea la un specialist.

Motive uzura componente de fixare saboţi frâna tambur

  • Componente de calitate inferioară;
  • Depasirea perioadei de întreținere;
  • Condus agresiv
  • Arcuri retractoare instalate neconform;
  • Devansarea perioadei de funcționare a elementelor.

Intrucat angrenajul frânei cu tambur este un ansamblu închis, umezeala ivita pe suprafața componentelor perista in interior și acceleraza încheierea perioadei de funcționare a pieselor de fixare ale saboților. Protectia şoferilor apartine condiționarii sistemului de frânare și in acest caz nu este indicat să omiteti informatiile legate de mentenanţă, si sa inteprindeti din timp, diagnosticare piesei frânei cu tambur, modificarea lichidului de frână și a saboților. In cazul in care autovehiculului este în condiții condusului urban, diagnoza elementelor frânei cu tambur, se preteaza,  să fie efectuate la fiecare 15.000 – 20.000 km.

Set frana, frana tambur

Scaderea presiunii cilindrilor din mecanismul de frânare apare când autoturismul este folosit pentru o perioadă lungă , producand scurgere lichidului de frână și patrunderea aerului în ansamblu. In acest caz, plăcuțele de frână se murdăresc și se grabesc uzura. Schimbarea tamburului de frână şi a cilindrului este indicata în cazul în care se identifica astfel de probleme.

Diagnosticarea depresurizarii cilindrilor și saboților de frână cu tambur

Eliminare de presiune în sistem pot fi diagnosticate de următoarele simptome:

  • Frânare necorespunzătoare;
  • Reducere randament pedala frână;
  • Angrenarea frânării doar dupa mai multe apăsări de pedală;
  • Abaterea de la traiectoria autoturismului în mişcare.

Este indicat să efectuati toate demersurile la service autorizat pentru a efectua o diagnosticare complexă.  Recomandabil colaborati pentru verificarea elementelor mecanismului de frânare doar cu personal calificat In cazul in care prezinta indispensabilitatea efectuarii procedurii de purjare a aerului din sistemul hidraulic, acest aer va fi scos din sistem intr-un service auto.

Cauzele depresurizării cilindrilor și saboților de frână cu tambur

În general, avaria apare fiindca este depasita durata de viata a pieselor in cauza. Alti indicatori ai depresurizării ansamblului:

  • Deteriorare sau uzura a benzilor de etanșare cilindru;
  • Calitate inferioara a lichidului de frână;
  • Intretinere periodica neefectuată la timp.

Set frane

Acesta este alcatuit din: set de piese menite restabilirii funcționalității sistemului de frânare in unele cazuri și cresterii performanței prin tuning. In general cuprinde discuri de frână și plăcuțe de frână și mai rar etriere, furtunuri și elemente de montare.

 Modele

Pot fi evidentiate dupa scopul acestora, rezultand următoarele modele de kituri de frână:

  • Standard: simbolizand înlocuitori buni ale pieselor originale. Pot reface performanța originara a sistemului de frânare.
  • Performante inalte: sunt pentru soferii ce prefera condusul sportiv. Componente sunt desemnate sarcinilor sporite. Deseori montate în timpul tuning-ului sistemului de frânare, deoarece ofera reglarea parametrilor sistemului.

Indicatori de utilizare

 Tot timpul conformati-va dupa instrucțíuni și utilizati instrumentele optime atunci când instalați piesele din kitul de frână. Erorile de montaj rezultate cauza multor probleme, provocand chiar deteriorarea totala a frânelor. Desigur, este important să gresati periodic șuruburile de ghidare ale etrierului.

Componentele sistemului de frânare trebuiesc inspectate vizual regulat. De asemenea, este important analizati periodic si grosimea discurilor și plăcuțelor de frână. Este interzis să folositi paste sau orice lubrifianți pe suprafețele de frecare ale pieselor. De asemenea, când utilizati kituri standard sau piese instalate de producator, nu conduceti agresiv, deoarece riscați să încălziți in exces și să defectați frânele. Se poate monta un kit de frână performant, ce contine piese ce își mentin specificatiile de operare și in cazul temperaturilor extrem de înalte.

 Particularitati ale defecțiunilor

Autoturismul frâneaza si schimba intr-o anumita masura directia de mers, acest aspect poate motiva anumite defecțiuni: uzarea plăcuțelor de frână, schimbarea formei originare sau uzura discurilor de frână, deformarea etrierelor, rupere șurub de ghidare sau al pistoanelor, scurgeri de lichid de frânare din cilindrul de lucru, avariere sau înfundarea furtune. Cursa anormal de lungă a pedalei de frână, indica de obicei scurgeri la sistemul de frânare, cum ar fi prezente la avariile furtunurilor sau garniturilor de etanșare de pe pistoane și cilindrul de lucru. Miros de ars, alta particularitate care indica ruperea pistoanelor de etrier sau șuruburilor de ghidare. Incălzirea in exces a discurilor de frână este un indicator intalnit deseori in cazul blocării rulmentului butucului de roată.

Set placute frana, frana disc

Plăcuțele de frână sunt o parte integrata a sistemului de frânare. Acestea determina distanta si timpul de oprire al autoturismului. Cand apăsam pedala, sabotul este apăsat pe disc conducand la frânarea autoturismului.

Modele plăcuţe de frână

  • Semi-metalice. Acestea sunt fabricate din pulberi de fier, cupru și grafit. Beneficiul acestora fiind dat de un bun transfer de căldură, iar in contrast este uzura rapidă, pierderea proprietăților la temperaturi scazute și prezenta zgomotului la frânare.
  • Non-metalice. Cele mai optime tipuri de plăcuţe. Structura lor este identică cu cea a celor organice și îmbunătățirea proprietăților rezulta prin inserarea unui cupru sau oțel, care ofera o mai bună îndepărtare a căldurii. Un singur dezavantaj este prezent si anume,  uzura accelerata a discului de frână.
  • Ceramice. Acestea nu prezinta dezavantaje: prezenta apei nu influenteaza performanțele auto, uzura discurilor de frână fiind minimala si praful și căldura sunt prezente într-o unitate mult mai mică decât al modelele descrise mai sus.

Tipologia plăcuţelor de frână

La originea piesei este reprezentativa o placă de metal cu căptușeală de frecare fixat pe ea. Plăcuțe copie forma unui disc de frână sau a unui tambur. Un tampon este pozitionat la bază cu ajutorul unor nituri și cu un adeziv special. Mai multe plăcuțe sunt dotate cu  senzor de uzură.

Sugestii pentru funcţionarea plăcuţelor de frână

Perioada de utilizare a plăcuțelor de frână sunt in concordanta cu stilul de condus și kilometraj. Condusul sportiv conduce la scurtarea duratei de viata deoarece se uzează mai repede. In general, durata lor de utilizare este cuprinsa intre 15.000-20.000 km. Nu este recomandata utilizarea plăcuțelor dacă grosimea acestora este redusă la 2-3 mm, in acest caz există un risc de avariere a discului de frână și de fierbere a lichidului de frână.

Avarii ale plăcuţelor de frână

  • Schimbarea formei initiale;
  • Avariere suprafeței de frecare;
  • Uzura ridicata.

Simptome ale plăcuţelor de frână defecte

  • Uzura neproportionala a părţilor;
  • Prezenta zgomot, huruit,scârţâit la roată în franare;
  • Apăsare pedala de frână anormala;
  • Pedala nu reia poziția originara la ridicarea piciorului;

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]