Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

FILTRE

Filtru aer

Filtru de aer este o componenta a  sistemului de admisie. Acesta este realizat pentru a purifica de praf aerul care circula în motor.

Modele filtre de aer

După tipul de filtrare:

  • Inerțial;
  • baie de ulei;
  • hârtie;
  • rezistență zero.

După forma:

  • inel;
  • panou;
  • cilindric.

Particularitati filtru de aer

Cel mai des intalnit tip de filtru de aer este cel de hârtie. Materialul filtrului este alcatuit dint-o hârtie specială și pozitionat într-o carcasă individuala.

Funcţionarea filtrelor de aer

Perioada de inlocuire este recomandata dupa fiecare 10.000 km parcursi. Suprafetele de rulare nefavorabile pot diminua semnificativ durata de viață a acestor piese, este indicat să controlati starea acestora cu frecventa: la fiecare 5.000-8.000 km. Daca este neglijat praful patrunde în camera de ardere, aici poate cauza defecțiuni ale motorului.

Avarii ale filtrelor de aer

  • Depasire perioada indicata de utilizare ;
  • Infundare
  • Avarii material filtrare;
  • Deteriorare carcasa.

Particularitati filtre de aer defecte

  • Scadere putere motor;
  • Zgomot anormal al motorului în timpul funcționării;
  • Pornire greoaie a motorului;
  • Consum carburant peste indicii normali;
  • Procent ridicat de monoxid de carbon la gazele de eșapament;
  • Culoare albăstruie sau chiar neagră a gazelor de eșapament.

Particularitati ale defecţiunilor filtrelor de aer

  • Ignorare intervale de înlocuire recomandate;
  • Prezenta uleiului sau a apei in filtru;
  • Autoturism utilizat preponderent pe drumuri prăfuite;
  • Instalat necorespunzătoare;
  • Calitate inferioară a filtrului;
  • Duzele înfundate.

Diagnostic

Filtrul trebuie analizat de la fiecare 5.000-8.000 km.

Atentie la prezenta petelor uleioase sau umede pe suprafata filtrului. In cazul prezentei petelor, analizati dacă sunt prezente scurgeri de ulei sau dacă radiatorul este avariat.

Filtru combustibil

Caracteristica filtrului de carburant este filtrarea combustibilului de rezidurile care patrund în rezervor odata cu tipul de carburant utilizat. Lipsa unui filtru poate conduce la obturarea elementelor sistemului de combustibil, avarii ale motorului și scadere a duratei de viață a componentei de injectare și a pompei de carburant.

Modele filtre de carburant şi compozitia acestora

Carburator. Calitate filtrata cuprinsa intre 15-20 micrometri. Carcasa fabricata din nailon transparent, acest aspect permite urmarirea nivelului de contaminare. Componenta filtrant fabricata din celuloză presată și fibre sintetice.

Injecţie.  Piesa nu permite trecerea particulelor mai mari de 5-10 micrometri. Aspectul este mai complex, datorita gradului ridicat de puritate și unui sistem de injecţie cu combustibil de înaltă presiune. Materialele utilizate sunt în general din metal aluminiu sau plastic greu.

Diesel. Deosebirile în compozitie sunt în principal provocate de marire conținutului de umiditate în motorină și sensibilitatea aparatului. În etapele de purificare, apa, prezinta o densitate superioara, este depusa pe partea inferioara a filtrului și apoi eliminată din sistem. anumite modele sunt revazute cu încălzire in vederea prevenirii formării parafinelor în combustibil la temperaturi negative.

Funcţionarea filtrului de carburant

Analizarea filtrului de carburant se face în timpul unei inspecții programate in prealabil. Perioada medie de utilizare este de 20-60 de mii de kilometri, în funcție de tipul de combustibil. Schimbul intârziat poate conduce la avarierea pompei de combustibil sau a sistemului de injecție.

Defecţiuni ale filtrului de carburant

  • Poluare;
  • Deteriorare mecanica;
  • Uzura sigilii sau a garniturilor.

Manifestare filtru de carburant defect

  • Pierdere putere;
  • Creșterea consum carburant;
  • Pornire greoaie motor;
  • Prezenta pete de combustibil pe articulații.

Motive averii filtru carburant

  • Calitate inferioară carburant;
  • Prezenta particulelor străine în sistemul de alimentare;
  • Instalarea improprie;

Filtru habitaclu

Functia principala a acestuia este îndepărtarea contaminanților din aer ce patrund în habitaclu.

Modele filtre de polen

 Gradul de purificare:

  • Curăţare mecanică;
  • Absorbant;
  • Combinat.

In functie de materialul elementului filtrant:

  • hârtie;
  • carbon.

Aspect:

  • Carcasă;
  • Cartuş.

Funcţionarea filtrelor de polen

Filtru de polen trebuie să fie înlocuit periodic. Perioada planificata de obicei este mentionata în cartea tehnică și poate fi diferita în funcție de autoturism. In general perioada recomandata de producatorii de autoturisme este de unul sau doi ani (20.000-60.000 km). Deseori soferii preferă să-l schimbe mai des: la 6 luni sau la 10.000-15.000 km. Indiferent de optiunea aleasa, dacă filtru şi-a pierdut funcționalitatea, schimbati-l: puritatea aerului din interiorul maşinii este foarte importanta pentru sanatate.

Avarii ale filtrelor de polen

  • Schimbare forma originare a carcasei;
  • Contaminarea suprafeței funcţionale;
  • Depasire perioda de utilizare recomandata;
  • Avariii aduse elementului filtrant.

Indicatori filtre de polen defecte

  • Prezenta miros neplăcut în habitaclu;
  • Geamurile sunt înceţoşate;
  • Nu este poate regla temperatura din interiorul masinii;
  • Aerul circula greoi în interiorul maşinii;
  • Mirosurile exterioara sunt prezente în interior.

Particularitati defecţiuni filtre polen

  • Expirare durata de functionare;
  • Utilizare in conditii de praf;
  • Instalare necorespunzatoare;
  • Unul dintre componentele de filtrare este expus la umezeală sau ulei;

Filtru ulei

Filtrul de ulei este o parte a  sistemului de lubrifiere. Caracteristica sa principala o reprezinta curățarea uleiului de contaminanți.

Modele filtre de ulei

In functie de modul de filtrare:

  • mecanic;
  • gravitaţional;
  • centrifugal;
  • magnetic.

In functie aspect:

  • cu cartuş;
  • cu înşurubare.

Modul de utilizare al filtrului de ulei

Este indicat ca aceste piese să fie schimbate la timp, odata cu uleiul de motor: la fiecare 10-15 mii de kilometri. Durata de functionare a filtrelor poate fi diminuata de porniri și opriri  dese cu motorul este la rece, utilizarea prelungită a motorului în ralanti, folosire combustibil de calitate inferioară sau a unui grad de prăfuire a aerului (de exemplu, atunci când conduceți pe drumuri neasfaltate). Dacă acești factori sunt relevanţi pentru dumneavoastră, schimbaţi mai des filtrul și uleiul de motor.

Avarii filtrelor de ulei

  • Depasire perioda de utilizare recomandata;
  • înfundare filtru;
  • Modificare forma carcasa;
  • Avarii funcționale ale supapelor.

Particularitati ale filtrelor de ulei defecte

  • Supraîncălzire constanta a motorului;
  • Consumat excesiv de ulei;
  • după ce porneşte motorul, indicatorul de presiune a uleiului de pe tabloul de bord stă aprins prea mult timp;
  • învelişul filtrului este umflat.

Cauze ale defecţiunilor filtrelor de ulei

  • Calitate inferioară a filtrului
  • Lubrifianţi de calitate inferioara;
  • Montaj incorect;
  • Tip de ulei neconform cu specificatiile;
  • Uzura partilor de etanșare;

Diagnoza

Evaluarea performanței filtrului de ulei se concretizeaza si in cu ajutorul defecţiunilor indirecte (crește consumul de lubrifianți și de indicator presiune ulei), de asemenea și in urma unei inspecții sumare.

Pentru oricare avarie gravă a învelişului filtrului, ca măsură de protectie, este indica o verificare a motorului și sistemul de lubrifiere, si mai precis daca acestea funcționează in pramaterii normali.

Garnituri, carcasa filtru ulei

In generala cea mai comuna defectiune in cazul garniturilor carcasei de la filtru de ulei este data de avarierea mecanica. Orice modificare mecanica adusa acei piese poate determina probleme de functionalitate a motorului.

Cauzele deteriorării garniturii carcasei de la filtrul de ulei

Principală cauza a degradarii garniturii carcasei de la filtrul de ulei este montajul necorespunzător: astfel garnitura se  rupe, in urma înclinării.

 Motivele aparitiei disfuntionalitatilor pot fi:

  • Material garnitura calitate inferioara;
  • Perioada de utilizare a fost depasita.

Curea transmisie cu caneluri

Cureaua de transmisie cu accesorii este o componente folosita în sistemul de curele cu accesorii. Alternatorul, pompa de servodirecție, compresorul de aer condiționat și pompa de apă se situeaza la cureaua de transmisie cu accesorii.

Modele de curele de transmisie cu accesorii

Elementele se diferentiaza în profil, lungime și numărul de nervuri în formă de pană. Particularitatile importante sunt în general mentionate de fabricant.

Sugestii de utilizare a curelei de transmisie cu accesorii

Cureaua prezinta o durata ridicata de utilizare. In general, fabricantii propun să fie inlocuite la timp: la fiecare 100.000 de kilometri (sau o dată la patru ani). De remarcat sunt condițiile de operare care pot afecta durata de viață a curelelor, în deosebi sistemul de aer condiționat și unitățile de generator.

Avarii curea de transmisie cu accesorii

  • Depasire perioda de utilizare recomandata;
  • Rupere;
  • Crăpare;
  • Abraziune;
  • Deteriorarea mecanică a suprafeței;
  • Contaminare cu ulei.

Tipologii ale unei curelei de transmisie defecte

  • Particula de la suprafața se destramă sau prezinta fisuri;
  • Materialul curelei este sectionat de la nervuri și trece în canelură;
  • Pereți laterali uzati;
  • Suprafața curea lipicioasa la atinge sau umflată;

Motive ale defecţiunilor la cureaua curelei de transmisie cu accesorii

  • Tensiune neconforma;
  • Incalzire exccesiva frecventă;
  • Scripeți nealineati;
  • Prezenta unor obiecte străine între curea și scripeţi;
  • Instalare necorespunzatoare;
  • Prezenta pe suprafata curelei de ulei;
  • Blocare scripeti;
  • Depasirea perioadei recomandate de inlocuire;

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]