Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

RACORDURI SI FURTUNURI

Furtunurile si tevile sunt componente ale sistemului hidraulic a unei masini. Acestea conduc lichidul de lucru de la o unitate a vehiculului la o  alta. Ele sunt folosite, de asemenea, pentru alimentarea cu aer și pentru evacuarea gazelor, mai précis la admisia aerului, ventilarea carterului și la sistemul rezervorului de combustibil.

Constructia tevilor si furtunurilor

Furtunurile sunt tuburi flexibile fabricate din polimer elastic, uneori fiind echipate si cu conectori si fitinguri pentru a ajuta la conectarea lor si cu alte elemente ale sistemului. Rezistenta lor poate fii marita prin blindarea lor cu fibre sintetice sau plasa de metal. Materialul lor este ales in functie de mediul de lucru in care acestea o sa fie utilizate. Spre exemplu piesele de schimb pentru sistemul de combustibil ar trebui sa fie fabricate din material rezistent la combustibil si/sau ulei iar piesele pentru alimentare radiator cu lichid de racire trebuie sa fie rezistente la caldura

Tevile sunt fabricate din silicon sau plastic avand uneori o forma curbata care este stabilita de locatia unitatilor. Acestea se folosesc la sistemele ce necesita componente rezistente la temperature foarte mari.

Sfaturi de intretinere

Asigurati-va ca piesele sunt potrivite pentru mediul in care o sa fie folosite.

Retracteaza clemele uneori insa aveti grija pentru a nu se strica componentele lor .

Schimbati in timp util lichidul de lucru, rezidurile stranse in acestea pot fii daunatoare materialului din care este confectionat.

Atentie! Toate piesele sunt expuse uzurii, asadar fie ca se circula sau nu cu autovehiculul ele trebuie schimbate odata la 4-5 ani pentru buna functionare a masinii .

Achizitionati piese de schimb cu protective impotriba deteriorarii electro-mecanice deoarece durata de viata a acest piese este mai mare.

Semne care arata posibile defectiuni

Scurgeri de lichid, balta de lichid sub masina sau nivel redus al lichidului sunt doar cateva semne care arata posibila fisura a componentelor folosite la sistemul hidraulic.

Cand aceste piese de schimb sunt folosite la condus este nevoie de o atentie deosebita pentru activarea mecanismului corespunzator care in aceste situatii poate fii ambreajul sau franele masinii tale. Aceste probleme pot sa apara si in cazul in care fitingurile sunt invechite sau daca este alterata si integritatea articulatiilor. Elasticitatea componentelor poate fii detectata printr-o simpla atingere iar fisurile furtunurilor poate sa fie detectata prin absortia unei cantitati de aer mult mai mare a sistemului.

Prin urmare motor nu functioneaza corespunzator, acesta se poate opri imediat ce a fost pornit iar consumul de combustibil este marit fata de obicei.

Totodata probleme la motor pot sa apara si daca tevile si furtunurile sunt infundate, aceste vehicule exista posibilitatea sa nu mai poata porni deloc deoarece orificiul de aerisire a rezervorului de combustibil este infundat.

Cauze ale defectiunilor

Aceste piese de schimb se pot fisura fie din cauza supraincalzirii lor prin fluctuatii de temperatura sau prin expunerea lor la aditivi nepotriviti . Aceste component ale sistemului de racire sunt expuse la degradare iar integritatea componentelor poate fii afectata cand sunt expuse la supra-presiuni cum ar fii bulele de aer din sistemul de fierbere a lichidului.

Unele defectiuni pot aparea si din cauza unei montari neconforme ale piesei de schimb. Spre exemplu daca o piesa este rasucita sau stransa prea tare in momentul instalarii aceasta poate sa se strice foarte repede.

Furtun Radiator

Furtunele de radiator sunt piesele  principale care asigurara circulatia lichidului de racire intre elementele componente principale ale sistemului de racire. Ele sunt fabricate in principiu din material elastic pentru a atrage vibratia motorului si a nu o trimite catre radiator.

Furtunele de radiator sunt de mai multe tipuri

Dupa scopul lor :

  • de intrare ( prin aceste furtune este condus lichidul fierbinte catre radiator)
  • de iesire ( prin acestea circula lichidul racit deja )

Dupa materalul din care este confectionat :

  • Cauciuc ( sunt elastice si cu o durata de viata mai mare . acestea pot fii incarcate la fabricatie cu fibre sintetice )
  • Plastic ( acestea isi mentin rigiditatea si durata de durabilitatea la incalzire, insa nu sunt la fel de practice si elastic ca cele din cauciuc )
  • Metal ( acestea sunt folosite doar la temperature foarte ridicate )
  • Silicon ( acestea sunt acele furtunuri care au o durata lunga de functionare , care nu se fisureaza si nu se usuca in timp . Desi pretul lor este mai mare decat cele descriese anterior ele sunt cele mai bune din toate punctele de vedere )

Dupa constructie :

  • Convectionale ( furtunuri drepte sau indoite , conectate direct la tevi, la unitati sau la alte furtunuri . De obicei acestea sunt furtunuri universal care se pot folosi la mai multe masini putandu-se taia in functie de dimnesiunea ceruta )
  • Modulare ( componente cu conectori necesare pentru alimentarea cu lichid a diferitelor piese de schimb montate sub capote. Acestea vin direct pre-ansamblate cu toate cuplajele facute gata sa fie montate )

Sfaturi de utilizare

Pe autovehiculul dvs instalati doar piese de schimb corespunzatoare cerintelor tehnice aferente masinii dvs.

Schimbati lichidul de racire la intervalul de timp corect stabilit iar curatarea radiatorului sa fie o prioritate frecventa in verificarea masinii
Verificati iar in caz de nevoie strangeti clemele furtunurilor pentru a prevenii formarea de bule de aer in sistemul de racire, iar daca acestea sunt deja aparute aerisiti sistemul.
Curatati si mentineti curate piesele component de sub capota si preveniti intrarea uleiului pe suprafetele componente. Inlocuiti-le odata la 3-4 ani chiar daca nu ati circulat cu masina.

Semne ale defectiunilor

In bordul masinii poate sa apara un indicator ce semnalizeaza reducerea nivelului a lichidului de racire sau cea mai frecventa modalitatea de a detecta eventualele defectiuni este balta de lichid de racire de sub masina sau urmele din spatiul de sub capota. Pierderea elasticitatii poate sa fie urmarita prin deformarile sau indoirea neconforma a furtunurilor sau de ce nu aparitia unor zone mai umflate care poate indica si intinderea neconforma a lui.

Cauze ale defectiunilor

Furtunurile sistemului de racire functioneaza in conditii de temperaturi fluctuanta. Cu trecerea timpului durabilitatea materialului din care sunt confectionate aceste furtunuri scade si asa apar indinderi sau subtieri ale peretilor care duc la crapaturi pe furtunuri.

Folosirea lichidului neconform masinii dvs poate duce la deteriorarea suprafetelor interioare ale furtunurilor.

Furtunuri / conducte      

Furtunurile din rezervorul de combustibil sunt piese de schimb necesare care asigura legatura dintre rezervor si restul elementelor care se afla in sistemul de combustibil precum si eliminarea vaporilor de combustibil.

Constructia acestor furtunuri este data de modul lor de conectare intre component, mai précis un capat al furunului este legat la rezervor iar celalalt la componentele functionale ale rezervorului . Etansarea locului de legatura se face prin cleme metalice

Durata de viata a unui furtun de combustibil nu este una precisa, asadar pentru un trai prelungit trebuie sa se asigure montarea precisa a lui si siguranta conexiunilor, acestea din urma sa nu intre in contact cu alte componente ale sistemului de combustibil .

Verificarea acestor furtunuri se face la aproximativ 100 000 km parcursi cu autovehiculul dvs.

Ca defecte ale acestor furtunuri pot sa apara : murdarie, fisurare sau rupere . Semnele evidente acestor defecte se pot urmari si de catre dvs prin urme de combustibil lasate pe furtun sau pe elementele component ale sistemului si prin oprirea motorului sau intreruperea functionarii lui .

Cauza defectelor furtunului rezervorului de combustibil poate sa fie , fie slabirea clemelor sau patrunderea unui corp strain in combustibil fie durata depasita de viata a acestui furtun.

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]