Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

SENZORI, RELEURI, UNITATI CONTROL

Senzori, unitati de control si relee sunt componente electronice ce au particularitate principală supraveghere functionare unor ansambluri ale sistemului auto. Senzorii urmaresc schimbările tipice din mediul de lucru. Releele intretin cu ajutorul curentului ramificații necesare unui circuit electric. Unitatile de control cerceteaza valorile cumulate și genereaza comenzi la dispozitivele in cauza.

Majoritatea, senzorilor autoturismului sunt componente sensibile acoperite în carcasă de plastic, la care este atașat un conector cu fir. Conceptul de operare al componentului sensibil se fundamenteaza pe variatele proprietăți fizice și chimice pentru varii materiale. Spre exemplu, rezistoarele încălzitorului utilizeaza la contorizarea temperaturii, iar manometrele – la contorizarea presiunii. Dispozitivele care concretizeaza poziția și viteza sunt fundamentate pe efectul Hall, adică pe particularitatile inductive magnetorezistive ale unor tipuri de materiale.

General, relee prezinta o carcasă din plastic cu un electromagnet, in interiorul acestuia se află conector fix și mobil. In alimentarea electromagnetului, acesta conecteaza componentele mobile, care deschid sau închid circuitul.

Unitățile de control sunt alcatuite din microcip cu microprocesor, mai multe convertoare analog digital (ADC) și digital analog (DAC), o carcasa și diferite conectoare pentru fire. Microcipul contine un dispozitiv de stocare cu software.

Mod de intretinere

  • Conformati-va dupa cuplul de strângere mentionat de producător pe parcursul instalării. Numeroase piese de schimb au filet, care sunt usor deteriorate prin strângerea exagerată.
  • Intotdeauna schimbati lichidele la timp. Substantele reziduale din conținut se depun pe elementele sensibile a dispozitivelor de măsurare, determinand funcționalitate o incorectă.
  • Intotdeauna trebuie sa va asigurati de componentele releelor și a siguranțelor sunt atasate corespunzator. Fitingurile slabite și anumite vibrații ce pot rezulta vor avea efect devastator asupra elementelor acestor piese.
  • Contactele pot începe sa degradeze daca sunt in contact cu factori de umezeala sau murdarie

Simptome ale defecțiunilor

Deterioarea elementelor poate fi indicată de o multitudine de simptome. La deteriorarea senzorului de poziție a clapetei de accelerație sau a consumului de combustibil, motorul nu mai funcționează in parametri. Mai precis este diminuata puterea, începând să smulga la accelerare. In unele cazuri motorul se opreste la schimbarea vitezelor. Apare și funcționare greoaie la mersul la ralanti. In unele cazuri când apar defectiuni ale unui dispozitiv, pe panoul de instrumente se activează lumina de avertizare corespunzătoare.

Dacă un releu este avariat, componenta pe care îl controlează nu va funcționa in parametri. Dar în unele ipostaze acesta nu mai poate fi oprit. Acest fenomen apare de obicei când contactele mobile sunt blocate.

Unitățile de control defecte conditioneaza funcționarea incorectă a elementelor corespunzătoare: pompele de combustibil, componentele sistemului de injecție etc. In unele cazuri motorul nu va mai porni. De mentionat,  imposibilitatea diagnosticarii de sine stătătoare a unitatii.

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]