SISTEM ALIMENTARE
Sistemul de combustibil al unui autovehicul are sarcina de a depozita si filtra combustibilul precum si alimentarea acestuia la cilindrii motorului. Performanta si stabilitatea motorului depinde de acesta. Acest sistem poate varia de la o masina la alta principala diferenta intre ele este modul in care combustibilul este injectat
Fiecare masina are in compozitia sa un rezervor pentru pastrarea combustibilului, un filtru de purificare, o pompa care trimite combustibilul catre motor, tevi de livrare si bineinteles senzori de monitorizare a nivelului combustibilului
Masinile pe benzina pot avea urmatoarele tipuri de injectie a combustibilului :
- Injectie monopunct sau SPI
- Injectie multipunct sau MPI
- Injectie directa
- Injectie combinata
Masinile pe motorina au urmatoarele tipuri de injectie
- Cu pompa de inalta presiune
- Cu unitate injectoare
- Cu rampa comuna
Pentru intretinerea acestora este nevoie de cativa pasi simpli de urmat, cum ar fii :
- Alimentarea cu combustibil de calitate
- Inlocuirea la timp a filtrelor de combustibil si a uleiului
- Mentinerea rezervolului pe jumatate plin mai ales in sezonul rece
- Adaugarea de aditiv special odata la 6 luni pentru inlaturarea umezelii.
Semne specifice defectiunilor
- Mirosul de benzina sau pete colorate sub masina, cresterea consumului de combustibil arata posibilitatea existentei anumitor scurgeri sau probleme la acest sistem
- Dificultatea la pornire sau reducerea puterii pot fii cauza unei reduceri semnificative a performatei pompei de combustibil
Filtru, sistem de alimentare combustibil
Filtru pompei submersibile elimina impuritatiile lichidului de lucru, acesta fiind necesar pentru protectia motorului impotriva particulelor straine din combustibil.
Filtrele sunt de mai multe feluri :
- Substituibile
- Insubstituibile
- De curatare fina
- De curatare bruta
Filtru de pompa submersibila a rezervorului de combustibil joaca un rol important in cadrul sistemului de combustibil asadar se recomanda folosirea unuia de calitate.
Termenele de inlocuire a unui filtru este dat de catre producatorul de autovehicul, incat acesta trebuie schimbat odata la 25 000 km.
Ca defecte vizibile pot aparea : uzarea excesiva, ruperea membrane sau deteriorarea carcasei
Semnele defectiunilor pot aparea in timp prin reducerea puterii motorului sau oprirea lui spontana, reducerea presiunii in conducte de combustibil sau rateuri la pornire a masinii.
Incalzire – piese de schimb
Sistemul de incalzire si ventilatie a masinii sunt dispozitive care asigura circulatia aerului in masina, precum si incalzirea lui in sezonul rece.
Sistemul de incalzire a autovehicului este format din mai multe componente ca :
- Radiator : incalzeste aerul ce intra in masina fiind integrat in sistemul de racire al motorului
- Ventilator : garanteaza intrarea fortata a aerului de afara in masina
- Orificii de intrare aer : sunt localizate pe capota masinii. Prin acestea aerul intra de afara in masina
- Conducte de aer
- Deflectoare
- Orificii de aerisire
- Filtru de habitaclu ajuta la filtrarea aerului care vine din afara masinii
- Clapeta
- Canal de reciclare
- Comutator
Cea mai frecventa defectiune care poate aparea la sistemul de incalzire este defectarea ventilatorului . In cazul in care nu se mai reuseste pornirea acestuia cel mai probabil este din cauza unei sigurante arse sau defectarea motorului care il are in compozitie.
Mirosurile neplacute sau aburirea geamurilor indica fie infundarea filtrului fie a conductelor de aer, filtru necesitand a fii schimbat