Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

sistem curatare parbriz

Sistemul de ștergere a geamurilor are o funcție foarte importantă: acesta îndepărtează ploaia, zăpada și murdăria de pe suprafața parbrizului, oferind șoferului o vizibilitate bună și posibilitatea de a călători cu mașina și pe vreme rea. Acesta contribuie și la menținerea geamului spate curat. Siguranța la drum depinde în mod direct de performanța acestui sistem. Prin urmare, condusul prin ploaie și ninsoare cu ștergătoare defecte este interzis prin lege.

Construcția sistemului de ștergere a geamurilor

Sistemul de ștergere a geamurilor include următoarele componente:

  • Comutator – in general la autotursime este pozitionat pe coloana de direcție. Conducatorul  îl utilizeaza pentru a acționa sistemul sau pentru a alege modurile de utilizare a acestuia. Acesta agreneaza și jeturile spălătorului.
  • Motor electric – cuplul motor transmis către brațele ștergătorului de parbriz, iar apoi către lamele.
  • Mecanism – este un sistem de brațe care schimba puterea de rotație a motorului electric în mișcare pivotantă a brațelor ștergătoarelor.
  • Brațele ștergătoarelor – acestea directioneaza forța de la mecanism la lamele.
  • Lamele – piesa lor de lucru o simbolizeaza un element de cauciuc, care intervine direct pe suprafața parbrizului.
  • Rezervor cu lichid de spălare – este montat sub capotă, pentru a păstra lichidul spălătorului.
  • Pompa – aceasta pompează lichidul și îl comunica sub presiune către duze.
  • Duze – acestea sunt montate pe capotă și pulverizează lichidul de spălare pe suprafața parbrizului.

Recomandari întreținere

  • Nu angrenati lamelele ștergătoarelor atunci când parbrizul este uscat, in cazul acesta se va zgâria parbrizul, distrugânduse elementele din cauciuc.
  • Aranjati ștergătoarele astfel lamelele să nu depaseasca de marginea parbrizului.
  • Nu utilizati ștergătoarele dacă lamelele sunt înghețate. Reutilizati doar cand gheața se topește. Se indica să o îndepărtați manual cu o racletă.
  • Indicam gresarea regulata a șuruburilor pivotante ale lamelei ștergătorului și axurile pivotante ale mecanismului ștergătorului.
  • Diluați lichidul de spălare parbriz concentrat în cantitatea indicata de către producător. Utilizarea unui volum prea mare de apă poate fi periculoasa, deoarece la acest lichid poate aparea fenomenul de înghet la temperaturi negative.
  • Stergătoarele de parbriz ridicate slăbesc arcurile brațelor ștergătoarelor.

Particularitati ale defecțiunilor

Deterioarea elementelelor din cauciuc sau când lamelele nu adera pe suprafața parbrizului, acesta curăța in afara parametrilor. In acest caz pe parbriz gasim urme de murdărie, umezeală și dungi. Deseori, în timpul utilizarii sistemul de ștergere a parbrizului poate face zgomote ciudate, precum scârțâituri si bătăi. Cauza acestora fiind determinata de avarierea pivoților. Cand ștergătoarele functioneaza într-un anumita directie sau poate nu se pot porni, acest fapt reprezinta defectiunea motorul electric sau a unui comutator din coloana de direcție. Defectiunea a componentelor spălătorului prezinta o particularitate comuna: absenta alimentării cu lichid a parbrizului. Uneori, dacă sistemul de ștergere al parbrizului nu este etanș, puteți identifica bălți sub autoturism daca masina nu a fost utilizata un timp mai indelungat.

Cauza defecțiune

Reglare corecta ale componentelor sistemului de ștergere a geamurilor, pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a acestuia. Instalarea incorecta se poate observa dupa o prima oprire si anume brațele nu vor reveni la poziția lor inițială. In cazul in care trec de marginea parbrizulului pe parcursul utilizarii, se poate avaria motorul electric. Cauza similară prezinta si verificarea ștergătoarele când lamelele sunt înghețate de parbriz.

Este contraindicat ca in anotimpul rece sa fie utilizata apa simpla, in acest caz, apa va ingheta, iar prin actionarea stergatoarelor se poate avaria pompa ce agreneaza stergatoarele.

LAMELA STERGATOR

Lamelele ştergătoarelor sunt componente ale sistemului de curățare a parbrizului. Concepute pentru curățare parbriz in cazul prezentei impuritatilor și prafului si garanteaza o imagine adecvată în condiții meteo nefavorabile.

Modele de lamele de ştergător

  • cadru (iarna, vară, all season);
  • fără cadru;
  • hibrid.

De mentionat ca lamele ștergătoarelor difera de la un producator auto la altul. In acest caz acordaţi atenție dimensiunilor.

Configurare ştergătoare

Componenta principala este lamela din cauciuc a ștergătorului. Lamela prin natura sa trebuie sa fie presată ferm pe geam. În configurarea cadrului, presarea se face cu ajutorul plăcile elastice și cadru, in cazul celor fără cadru – cu ajutorul plăcii de presiune.

Cadrul compozit din structură este compus din braţe oscilante fixate între ele prin articulații. Ele sunt  de lamele și plăci elastice prin cleme.  Stergătoarele de iarna au structura cadrului integrat într-o carcasă din cauciuc pentru protecție.

In cazul ștergătoarelor fără cadru, lamela este înglobata într-o carcasa din plastic. Ștergătorul este comprimat pe parbriz de un arc plat din metal.

În ștergătoarele hibride, cadrul este închis într-o carcasă din plastic.

Funcţionalitatea lamelelor de ştergător

Atentionari:

  • Dacă autoturismul este utilizat tot anul, inlocuiti ștergătoarele/ lamelelor de cauciuc anual, ideal după anotimpul trece rece.
  • Majoritatea șoferilor convin înlocuirea ștergătoarelor sau lamelor de cauciuc mult mai frecvfent: la fiecare 4-6 luni.
  • Curatati des ștergătoarele pentru eliminarea rezidurilor dintre lamele si parbriz, curăţaţi articulațiile în toate modelele cu cadru, dar nu le gresati în nici un caz.
  • Aranjati duzele spălătorului: toata suprafață geamului situata sub ștergătoarele trebuie umezită. Analizati ajustărea facuta la viteza de 60-80 km oră.
  • Verificati daca rezervorul de spălare are antigel și nu apă înainte de a incepe perioada cu temperaturi negative.
  • Nu folositi ștergătoarele la temperaturi negative decat dupa încălzirea parbrizului. In acest fel extindeti semnificativ perioada de utilizare a lamelelor. Concomitent cu incalzirea masinii indepartati zăpada de pe parbriz.
  • In cazul in care parbrizul sau lamelele de ștergere prezinta urme de gresanti pe suprafata acestora, degresaţi cu soluție de sodă zece la sută și clătiți cu apă caldă. Puteți utiliza şi şampon auto fără elemente de protecție (cum ar fi ceara). Nu îndepărtați gresantii prezenti cu benzină sau solvenți in acest caz lamela nu va mai putea fi utilizata.

Avarii ştergător

  • deteriorare lame;
  • schimbarea formei originare;
  • prindere neuniformă a ștergătoarelor;
  • deteriorare balamale cadru;
  • uzura componente metalice;
  • cedare stergatoare.

Particularitati ale ştergătoarelor avariate

  • după curățarea parbrizului, există zone murdare sau umede;
  • parbrizul nu este curățat suficient în zona respectivă;
  • funcţionarea ștergătorului este însoțită de sunete neplăcute (fluier, scârţit);
  • zgârieturi pe parbriz.

Cauze ales defecţiunilor ştergătoarelor

  • Devansarea duratei de utilizare;
  • Alterare semnificativa a lamelelor;
  • Calitate inferioară a accesoriilor;
  • Utilizare ape la temperaturi negative;
  • Lipsa optimizare arcuri braţe oscilante;
  • Utilizarea stergatoare cu alte dimensiuni decat cele recomandate de producator;

REZERVOR LICHID PARBRIZ

Rezervor / tub apa stergator de parbriz

Scaderea presiunii rezervorulului de lichid al spălătorului, o frecventă avarie a sistemului de curățare al parbrizului și farurilor mașinii. Fisurile rezervorului pot fi generate de deteriorarile mecanice.

Analiza depresurizare rezervor lichid spălător de parbriz

Indicatori ale defectiunii pieselor:

  • Urme de lichid de spălare sub roțile autoturismului;
  • Prezenta de scurgere lichid de spălare rezervor;
  • Lichid redus în jeturile de spălare;

Motive depresurizare rezervor lichid

  • Montare necorespunzătoare;
  • Elementele de fixare sunt slabite;
  • Perioada de utilizare ale componentei a fost depasita;
  • Coliziune;
  • Calitate inferioara piese;
  • Lichid de spalare de vara utilizat iarna;

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]