Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

SISTEM DE FRANARE AUTO

Frânele vehiculului dvs. sunt cruciale pentru siguranța dvs. la volan, permițându-vă să încetiniți și să vă opriți în orice moment. Dacă auziți sunete de scârțâit sau de măcinat sau dacă ați avut nevoie de mai multă distanță decât de obicei pentru a vă opri, este timpul pentru reparațiile frânei.

Pentru a fi în siguranță in trafic, sistemul antiblocare (ABS) al mașinii dvs. trebuie să funcționeze optim. La Autodoc serviciile specializate ale sistemelor de frânare includ orice reparație necesară a frânei in vederea asigurarii siguranței in trafic.

Vehiculele de astăzi au sisteme de frânare complexe, care sunt concepute pentru a vă oferi controlul vehiculului dvs. în toate tipurile de vreme, inclusiv zăpada și gheața. Dacă sistemul dvs. ABS sau controlul tracțiunii nu funcționează așa cum au fost proiectate contactati Autodoc Service Auto!

Sistemul de frânare cuprinde un cumul de componente, menit să garanteze o oprire controlată a autovehiculului la un moment specific. Utilizat, de asemenea, pentru preventia in deplasare a autoturismului atunci cand șoferul va opri sau va stationa în pantă.

Construcția sistemului de frânare

Sunt prezente diferite tipologii pentru sistemul de frânare. Actualmente, cel mai cunoscut este sistemul hidraulic cu disc de frână. Cele mai importante componente ale sistemului de franare sunt:

  • Pedala – interfata prin care este actionat sistemul de franare
  • Plăcuțe– sunt componente perechi de fricțiune cu o suprafață de frecare. Când utilizatorul apasă pedala, acestea la randul lor actionaza discul. Forța de frecare rezultata stopeaza mișcarea de rotație a roților.
  • Discuri– elementul secundar al perechii de fricțiune. Prezent la butucul de roată, invartindu-se împreună laolalta cu acesta.
  • Servofrâna – prin inmultirea forței aplicate pedalei de frână, generand sistemul să funcționeze eficace.
  • Țeava și furtun– transfera lichidul de lucru spre cilindri.
  • Piston – presiunea lichidului le preseaza in afară cilindrilor in acest caz aplicand plăcuțele de frână pe discuri.
  • Etrier – este utilizat precum o carcasă de pistoane și plăcuțe. La componentele plutitoare, suportul etrierului apasa o placa pe disc.
  • Cilindrul de frână principal – acesta alcatuieste presiunea indispensabila operarii multiplelor mecanisme de acționare.

Sfaturi de întreținere

  1. Schimbati lichidul la fiecare odata la 2–3 ani. In unele cazuri acesta incorporeaza umezeala prin furtunul de cauciuc. In timp, concentrația de apă din lichidul de frână creste semnificativ, iar punctul său de fierbere se micsoreaza semnificativ. In cazul in care lichidul fierbe, vor aparea bule de aer în sistem, in acest caz eficienta scade semnificativ.
  2. Schimbati furtunurile odata la 5 ani. Cauciucul și alți polimeri din care sunt produse sunt expuse la fenomenele de uzură și tăiere. In timp aceste componente își pierd din elasticitatea initiala. În concluzie, presiunea înaltă constituita în sistem este neutralizată de lățimea exagerata a furtunurilor. Presiunea va fi insuficientă pentru angrenarea plăcuțelor sau saboților și pentru aplicarea acestora pe disc sau tambur.
  3. Analizati periodic grosimea discurilor și plăcuțelor și schimbați-le în caz de nevoie. In cazul unui disc uzat acesta poate să crape in orice moment. Datorita ruperii si uzării garniturii de frecare, este irealizabila atingerea nivelului indicat de frecare.
  4. Lubrifiați toate șuruburile de ghidare ale etrierului și schimbati periodic elementele de etanșare. Daca sunt efectuate aceste proceduri veți evita blocarea ansamblului și uzarea neregulata a plăcuțelor de frana.

Simptome ale defecțiunilor

In momentul in care se aprinde avertizorul luminos pentru nivelului lichidului de frână, aceasta atentionare semnifica prezenta unor scurgeri ale sistemului de frânare prezintă scurgeri. Cea mai elocventa dovada va fi data de prezenta lichidului in jurul rotilor de culoare galbena, de culoarea chihlimbarului, roz, gri, albastru sau mov sub autoturism după ce nu a mai fost utilizat o vreme. Autoturismul poate trage într-o parte, fenomen ce anunta adesea blocarea etrierului. Simptome similare apar și in momentul in care pătrunde ulei la plăcuțe, iar in cazul creșterii cursei pedalei sau o rezistenta minora la pedala informeaza deseori prezența aerului în sistem.

Cauzele defecțiunilor

In general, defectiunile sunt prezente când șoferul ignoră înlocuirea la timp a pieselor sistemului de frânare. De exemplu, un etrier blocat poate provoca uzarea neregulata a plăcuței și deteriorarea discului de frână. Componentele de etanșare și furtunurile vechi își pierd elasticitatea și crapă in timp, rezultand scurgeri la sistem. Manșoanele uzate ale șuruburilor de ghidare conduc la introducerea murdăriei și umezelii la elementele cu care intra în contact, fenomen ce conduce la corodare și blocare. Condusul agresiv poate influenta deformarea discurilor.

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]