Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

SUSPENSIE, TIJE

Piesele de suspensie sunt elemente care unesc caroseria autovehiculului la rotile sau puntile rigide asigurand o miscare intre acestea . Acestea previn balansul caroseriei in curbe mai ales la accelerare sau franare

Principalele piese ale suspensiei unei masini sunt bratele masinii, bucsele din cauciuc, articulatii sferice sau elementele de fixare ale acesteia.

Simptome ale defectiunii suspensiei

  • Daca bratele suspensiei nu sunt conforme autoturismul poate “ trage intr-o parte “
  • Se observa uzura neuniforma a anvelopelor
  • In cel mai rau caz se poate deforma sasiul masiniii

Cauzele defectiunilor pot fii multe intre cele mai frecvente sunt condusul dur peste denivelari si gropi acesta fiind cu un puternic impact in deformarea bratelor sau chiar fisurarea lor.

Protectiile de praf rupte duc si ele la degradarea in timp a elementelor componente intru cat murdaria poate ajuta in interiorul ansamblului si duce la deteriorarea rulmentului sau a suruburilor.

Bujie

Bujiile sunt piese de schimb care produc o descarcare electrica pentru a aprinde amestecul aer-combustibil din interiorul camerelor de motor. Acestea sunt formate din electrolizi care in momentul in care sunt conectati la tensiune inalta formeaza un arc electric

Bujiile sunt fabricate din diferite materiale cum ar fii :

  • Cupru ( din aprox 15 000 – 20 000 km )
  • Nichel ( aprox 30 000 km )
  • Argint
  • Iridiu ( 60 000 – 120 000 )
  • Platina

Pentru ca aceste bujii sa aiba un trai de viata mai mult se recomanda folosirea unui combustibil de calitate , schimbul la timp al uleiului de motor si a filtrelor si bineinteles functionarea in conditii optime a motorului.

Simptome ale defectiunilor bujiilor

In momentul in care o piesa este defecta motorul incepe sa nu functioneze conform si incepe sa dea rateuri la pornirea acestuia mai ales la rece

Pe panoul de bord poate sa apara beculetul de “ verificati motorul “ .

Bobina inductie

Bobina de aprindere este piesa de schimb care are datoria sa transforme curentul de tensiune joasa in tensiune inalta, acesta fiind furnizat catre bujie care la randul ei genereaza o scanteie intre electrolizii sai si motorul porneste

Bobinele sunt de mai multe tipuri :

  • Bobine de tip distribuitor si cutie
  • Cu scanteie dubla
  • Bobina pe bujie de tip creion
  • Bobina dubla

Simptomele defectiunii bobinei sunt vizibile , asadar este destul de simplu sa se faca o verificare vizibila prin care se pot observa la suprafata acesteia niste pete negre sau fisuri pentru a stii ca este necesara inlocuirea acesteia.  Defectarea completa a acestei bobine duce la nepornirea masinii indiferent de anotimpuri .

Cauze ale defectiunilor

Bobina de aprindere uneori se defecteaza din cauza supra-incalzirii, lucru care apare din cauza defectarii sistemului de racire. Temperaturile extreme pot topi carcasa si cauza fie scurtcircuitarea fie arderea contactelor.

Bujie incandescenta

Bujia incandescenta sau bujia de pre-incalzire sunt elemente de sprijin care fac parte din motorul diesel si sistemul de pre-incalzire. Acestea accelereaza aprinderea amestecului aer-combustibil in sezonul rece folosite in special pentru a rula un sistem de incalzire de sine statator al habitaclului.

Structura bujiilor incandescente :

  • Material conducator de caldura
  • Filament
  • Element de etansare
  • Carcasa
  • Circuit de control a senzorului de presiune
  • Diafragma senzorului de presiune
  • Conector electric

Defectiuni ale bujiilor incandescente :

  • Scanteia lipseste sau este intrerupta
  • Fisuri pe componente
  • Tija de contact indoita sau chiar rupta

Simptome ale bujiilor incandescente defecte

  • Defectiunea motorului
  • Motorul nu mai porneste
  • Senzorul de pre-incalzire nu se aprinde

Cauzele defectarii sunt mai multe intre printre cele mai importante sunt defectarea pompei de combustibil de inalta presiune, filament deteriorat, functionare incorecta a injectoarelor.

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]