Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

AMORTIZARE

Sistemul de amortizare este un set de elemente care conduce si distribuie sarcina ce apare intre suspensie si roti in timpul mersului . Totodata aceasta sustine greutatea masinii si usureaza vibratiile ce apar la condus pe un teren cu denivelari.

Sfaturi de intretinere

  • Nu incarcati masina la capacitate maxima deoarece toate piesele sale sunt destinate unui numar anume de kg
  • Evitati condusul agresiv peste denivelarile aflate pe carosabil
  • Verificarea si in caz de problema inlocuiti din timp componentele defecte pentru a putea marii durata de viata a altor componente necesare functionarii

Simptomele defectiunilor

Bascularea excesiva a masinii in timpul condusului pe un drum cu denivelari , uzarea neuniforma a  anvelopelor dar si directia neconforma indica probleme la amortizoare.

Cauzele defectiunilor

Fluctuatiile de temperatura dar si murdaria au un efect distructiv atat asupra pieselor de cauciuc precum bucsi, burduf, mansoane, etc. care in timp isi pierd elasticitatea si se fisureaza .

Arcurile de asemenea pot ruginii, tija amortizorului se deterioreaza datorita manoanelor roase si in timp tot sistemul de amortizare o sa necesite sa fie schimbat

Amortizor

Amortizorul este un dispozitiv care diminueaza socurile si loviturile rotilor, suspensiei dar si a caroseriei prin transformarea energiei mecanice in caldura acesta asigurand nu doar siguranta in deplasare dar si un confort sporit

Amortizoarele sunt de mai multe feluri :

  • Hidraulice
  • Cu gaz
  • Bitubulare
  • Monotubulare

Pentru un ciclu de viata lung al amortizorului acestea trebuie verificate la fiecare 20 000 km dar si de grija fiecarui conducator auto in momentul deplasarii lui pe carosabil cu probleme .

Defectiune ale amortizoarelor

  • Defectarea supapei
  • Scurgeri la sigiliu
  • Deformarea componentelor

Simptomele amortizoarelor defecte

  • Balansarea caroseriei
  • Cresterea distantei de oprire in momentul franarii
  • Sunete caudate in timpul condusului
  • Uzura inegala a anvelopelor
  • Prezenta petelor de ulei pe piesa

Arc spirala

Arcul este un element elastic al suspensiei . Existenta arcurilor este foarte importanta deoarece acestea amortizeaza socul caroseriei si o tin in pozitie, creste confortul deplasarii

Arcurile sunt de mai multe tipuri :

  • Standard cu un nivel mediu duritate
  • Armat , unde nivelul este ridicat de rigiditate
  • Reglabile pe inaltime
  • Cu rigiditate variabila

Pentru o functionare corecta a arcurilor este nevoie ca acestea sa fie inlocuite odata la 3 ani insa verificarea acestora sa fie facuta periodic pentru a nu aparea rugina sau deteriorarea lor.

Defectiuni posibile

  • Uzura dispozitivului de prindere a lor
  • Degradarea mecanica

Simptome ale arcurilor defecte

  • Pozitia neconforma a masinii ( partea din fata sau din spate a masinii este pozitionata neconform ) si cresterea vibratiilor in timpul mersului
  • Deteriorarea sistemului de suspensie

Chit protective praf la amortizor

Mansoanele si tampoanele amortizoarelor si telescoapelor sunt componente de amortizare si protective care previn murdaria la tija amortizorului. Mansoanele sunt folosite ca si garnituri la tija amortizorului sau tampoanele previn atingerile partilor metalice intre ele.

Tampoanele reprezinta elemente flexibile care ajuta la fixarea pe tija iar mansoanele sunt niste carcase cu suprafata ondulata care asigura etansarea componentei

Exista mai multe tipuri de mansoane si tampoane :

Dupa constructie :

  • Cu constructie separate
  • Cu constructie comuna

Dupa material :

  • Din silicon
  • Din poliuretan
  • Tampoane din cauciuc

Defecte ale mansoanelor si tampoanelor

  • Slabirea, deteriorarea sau craparea tampoanelor pe tija
  • Pierderea elasticitatii componentelor sau ruperea masoanelor

Semne ale defectiunilor mansoanelor si tampoanelor

  • Bataie puternica si ciudata in timpul condusului
  • Inclinarea autovehiculului

Cauzele defectiunilor pot fii multe insa cele mai frecvente sunt calitatea slaba a pieselor sau nerespectarea conditilor de montare sau incarcarea masinii la capacitate maxima.

Rulment sarcina

Flansa superioara a amortizorului este o parte component a lui care ajuta la socurile date de amortizor in directia capotei si a portbagajului

flansa superioara pentru a functiona in parametrii optimi trebuie verificata regulat si schimbata dupa standardele producatorilor odata la 1.5 -2 ani

Defectiuni ale flansei superioare

  • Uzura cauciucului din care este fabricat sau chiar deteriorarea lui
  • Uzura rulmentului
  • Ruginirea partilor metalice

Simptome specifice flansei superioare defecte

  • Vibratii ale volanului la condus
  • Dificultatea manevrarii volanului

 Set de suruburi, carcasa rulemnt sarcina amortizor

Elementele de fixare a amortizorelor sunt folosite pentru prinderea lor de suspensia vehiculului si de carcasa acestuia

Suportul de fixare de caroserie este o piesa din metal-cauciuc care este necesara pentru prinderea tijei amortizorului cu ajutorul unor boluti pe aripa frontala.

Acestea sunt rezistente la impacturi puternice fiind confectionate din aliaje de otel .

Schimbul lor se face in momentul in care se schimba telescoapele intr-u cat acestea pot sa fie acoperite cu murdarie, rugina din cauza umezelii.

<h3 style=”text-align: center;”><strong>Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!</strong></h3>

[contact-form-7 id=”10″]