Tesla (Inainte de 2017: Tesla Motors) este o Intreprindere inovatoare, Infiintata In Silicon Valley, SUA, cu scopul de a produce autovehicule electrice. De-a lungul timpului, aceasta a intrat In dezvoltarea infrastructurii de energie regenerabila, inclusiv cercetarea si productia de unitati de stocare si Incarcare a energiei electrice si de panouri solare, si a Inceput o transformare majora In domeniul transportului auto, al productiei de autovehicule si al infrastructurii electrice. Dupa dificultatile initiale, a devenit lider de piata In dezvoltarea si productia de automobile care se conduc singure si cu propulsie electrica. Are sediul central In Austin, Texas, SUA.

Pe langa productia de automobile electrice, Tesla se concentreaza si pe construirea unei retele de statii Supercharger, care pot Incarca nu numai automobilele Tesla, ci si toate automobilele pur electrice si plug-in hybrid.

Compania a fost fondata In 2003 de Martin Eberhard si Marc Tarpenning In San Carlos, California. In anul urmator li s-au alaturat Ian Wright, Elon Musk si J.B. Straubel. Este denumita dupa inventatorul american de origine sarba Nikola Tesla.

In 2004, Elon Musk a investit 6,5 milioane de dolari din averea sa personala In companie. Fondatorii companiei au abordat multi alti investitori, dar numai Musk a vazut suficienta imaginatie In viziunea companiei, al carei obiectiv principal – reducerea dependentei Americii de petrol – a fost agreat chiar de el. Investitia lui Musk l-a transformat In actionar majoritar si presedinte al companiei, iar In anii urmatori a mai investit zeci de milioane de dolari pentru a lansa compania.

In 2009, acestia au ajuns In cele din urma la un acord prin care toti cei cinci barbati se puteau numi cofondatori ai Tesla si Isi puteau recunoaste reciproc contributiile la companie.

Service auto Cluj, piese, reparatii TESLA

Primul produs al companiei a fost Tesla Roadster, care a intrat In productie In 2008. Roadster este o masina sport complet electrica. Acesta este comercializat prin intermediul site-ului web al companiei si al concesiunilor din multe parti ale lumii. Site-ul se numeste Star Gate si a Inregistrat vanzari ale primelor 220 de Roadster-uri In patru luni.

Aproximativ 1.000 de vehicule produse In 2008 si 2009 au fost prerezervate de clientii din SUA, prima piata a marcii. In timpul primului sau debut european, la Monaco Intre 25 si 28 aprilie 2008 , marca a atras atentia unor celebritati precum Printul Albert de Monaco, fostul campion de Formula 1 Damon Hill si Bono de la U2. Distributia europeana a modelului Roadster – sub denumirea Limited Edition – a Inceput In 2009, cu o productie limitata de 250 de unitati.

La 26 martie 2009, a fost introdus al doilea model al companiei, Tesla Model S, un sedan cu propulsie electrica. Pana In octombrie 2011, au fost primite 6.500 de precomenzi pentru acest model, livrarile masinilor Incepand In iunie 2012.

La 9 februarie 2012, compania a prezentat cel de-al treilea model, Tesla Model X, un crossover (SUV). Productia era programata sa Inceapa In 2013, dar a fost ulterior amanata pentru 2014 pentru a consolida profitabilitatea companiei Inainte de noul proiect si pentru a atinge obiectivul de 20.000 de unitati Model S In 2013. In cele din urma, compania a depasit acest plan, vanzand aproape 22.500 de Model S In 2013.

Tesla Motors a creat o divizie, Tesla Energie Group (TEG), pentru a dezvolta si fabrica unitati de stocare a energiei pentru modelele Tesla si pentru a vinde aceasta tehnologie unor parteneri precum Daimler si Toyota.

Pana In 2013, Tesla Motors a planificat sa produca un total de 21 000 de masini. In acel an, compania a Infiintat o noua fabrica In Tarile de Jos pentru a aproviziona piata europeana, cu scopul de a vinde 10 000 de masini electrice Tesla pe an pe continent dupa 2014. Tesla planuia, de asemenea, sa lanseze un nou model, Tesla Model E, In termen de doi ani, care ar fi fost o masina electrica mai accesibila pentru familiile cu venituri medii: modelul urma sa fie vandut la un pret de 35 000 de dolari. In cele din urma, masina a fost numita Model 3, deoarece Model E a fost Inregistrat la un model Ford). In cele din urma, noul model planificat, Tesla Model 3, a fost prezentat pe 31 martie 2016.

In toamna anului 2013, Elon Musk a anuntat Intr-un interviu ca societatea va intra In cursa pentru dezvoltarea masinilor fara sofer, sau masini care se conduc singure, si va crea propriul model pana In 2016.

In 2014, Tesla Motors si-a publicat toate brevetele si le-a pus la dispozitia oricui doreste sa le utilizeze. Miscarea a fost menita sa Incurajeze concurentii sa Incorporeze cat mai mult posibil solutiile Tesla In propriile produse, deoarece solutiile Tesla vor deveni cele dominante pe piata.

In 2015, compania si-a anuntat intentia de a intra pe piata stocarii energiei rezidentiale si industriale cu produsele sale Powerwall si Powerpack. Bateriile litiu-ion integrate de mare capacitate de la Tesla sunt concepute In principal pentru a stoca energia generata de panourile solare la fata locului, creand gospodarii si instalatii industriale complet autoalimentate, independente de reteaua electrica centrala. O alta utilizare a bateriilor este de a furniza o sursa de alimentare continua integrata In reteaua electrica existenta, ca un fel de sursa de alimentare neIntreruptibila pentru o Intreaga cladire.

Avand In vedere profilul sau In expansiune, In februarie 2017, compania a renuntat la eticheta „Motors” din denumirea sa, facand referire la industria auto. In urma acestei schimbari, compania a fost redenumita „Tesla” (oficial „Tesla, Inc.”).

La 28 iulie 2017, primele 30 de Model 3 au fost livrate proprietarilor lor (toti angajati Tesla). La acel moment, Tesla avea 455.000 de precomenzi pentru masina. In iulie 2018, compania a anuntat ca si-a atins obiectivul initial de productie de 5.000 de masini pe saptamana, primele comenzi urmand sa ajunga In Europa In februarie 2019, dupa aprobarea autoritatilor.

In 2019, Tesla Model Y a fost prezentata, iar productia a Inceput In februarie 2020 la fabrica din Fremont, California, livrarile catre clienti Incepand la jumatatea lunii martie. aceasta a dat nastere liniei Tesla Model Y, care s-a dorit a fi SEXY, reflectand umorul lui Elon Musk, si In cele din urma s-a citit „S 3 X Y” (deoarece Ford Inregistrase anterior numele „Model E”, acesta a devenit Model 3)

Tesla este, de asemenea, un pionier In dezvoltarea masinilor care se conduc singure, cu multi ani Inaintea companiilor auto traditionale. Tesla trateaza masina ca pe un hardware In ceea ce priveste computerul de bord si alte componente electronice care controleaza conducerea autonoma, astfel Incat Isi actualizeaza automat de la distanta software-ul continuu actualizat de pe masinile sale (OTA, Over-the-Air Updates). Toate masinile Tesla noi vin standard cu franare de urgenta, avertizare In caz de coliziune, monitorizarea unghiului mort si multe altele. La nivel de siguranta, se considera ca autoconducerea va fi de cel putin doua ori mai buna decat soferul uman mediu.

Service auto Cluj, piese, reparatii TESLA

Tesla Autopilot este un sistem avansat de asistenta a soferului oferit de Tesla care ofera urmarirea benzii de circulatie, controlul vitezei de croaziera In functie de trafic, parcare autonoma, schimbarea automata a benzii de circulatie, navigatie semi-autonoma si posibilitatea de a iesi din masina dintr-un garaj sau parcare. Toate aceste functii sunt In prezent responsabilitatea soferului, iar masina necesita o monitorizare constanta. Compania sustine ca aceste functii vor reduce accidentele cauzate de neglijenta soferului si de oboseala de la condusul pe distante lungi.

Functia Autopilot de la Tesla colecteaza si Incarca In mod continuu datele detectate privind traficul si scena stradala catre serverele care le analizeaza, care Imbunatatesc constant functia pe baza capacitatilor Big Data si a inteligentei artificiale.

Marketingul companiei a fost criticat pentru ca a prezentat In mod Inselator functiile sale de asistenta a soferului, care In prezent sunt unice, ca fiind functii de autoconducere completa. Compania Insasi a recunoscut deficientele tehnologiei, CJ Moore, seful departamentului de dezvoltare software al Tesla pentru Autopilot, admitand ca, In ciuda declaratiilor lui Elon Musk, autopilotul „nu reflecta realitatea inginereasca”. compania a interzis, de asemenea, Inregistrarea video a esecurilor de autoconducere ca parte a conditiilor sale contractuale.