Peugeot este unul dintre producatorii de automobile din Franta. Acesta face parte din Stellantis.

Logo-ul companiei s-a schimbat de 9 ori Intre 1850 si 2010. Cel mai recent logo, care prezinta logo-ul Peugeot si un cap de leu, a fost prezentat In februarie 2021.

Istoria companiei Peugeot a Inceput cu Jean-Pierre Peugeot, care s-a implicat In industria textila. Ca urmare a activitatii sale, acesta a lasat mostenire fiilor sai Jean-Pierre si Jean-Frédéric Peugeot un atelier de vopsit tesaturi, o moara de ulei si o moara. In jurul anului 1810, cei doi fii au transformat moara de langa Montbéliard si au Inceput sa produca otel laminat . Initial, societatea (Peugeot Frères) producea arcuri, lame de ferastrau, unelte manuale, role de cafea si cercuri pentru fuste de dama.

Service auto Cluj, piese, reparatii PEUGEOT

In 1885, profilul companiei a luat o Intorsatura In bine: a fost lansata industria auto. In 1886, sub conducerea lui Armand Peugeot, fiii fondatori au Inceput sa produca biciclete. Bicicletele produse de compania Peugeot aveau o mare varietate de forme. Modelul initial avea o roata fata de 1,36 m si o roata spate de 0,40 m In diametru. Modelele ulterioare au devenit din ce In ce mai asemanatoare cu omologii lor moderni. Tricicleta cu doua locuri era un mijloc de transport confortabil, pasagerii stand unul langa celalalt.

La Expozitia Mondiala de la Paris din 1889, compania a prezentat tricicleta Serpollet cu doua locuri, alimentata cu abur . In 1890, a fost produs primul Peugeot cu patru roti: Type 2, care nu mai era propulsat de abur, ci de motorina. Armand Peugeot a fondat o noua fabrica la Lille, Automobiles Peugeot, unde au fost produse peste 300 de masini In 1899 si 500 In anul urmator.

In 1904, noul monocilindru Bébi-Peugeot a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris; acesta a devenit o adevarata masina a poporului. Intre timp, fiii fratilor Peugeot au Inceput si ei sa produca automobile; emblema lor era leul distinctiv Peugeot. Companiile au fuzionat, iar pana In 1913, fiecare a doua masina franceza era un Peugeot. Productia a depasit pentru prima data 10 000 de unitati In 1923.

Peugeot 201, lansat In 1929, a fost primul model de masina care a avut o denumire cu trei cifre, cu caracterul 0 In mijloc. Acesta a fost primul model produs In serie al companiei. Peugeot-ul cu numarul un milion a fost produs la scurt timp dupa al doilea razboi mondial.

Peugeot 403 a marcat Inceputul colaborarii dintre Peugeot si Pininfarina. In 1967, Peugeot a achizitionat 90% din actiunile Citroën, creand holdingul PSA Peugeot-Citroën.

Peugeot 205 a fost lansat In 1983, urmat In 1998 de Peugeot 206, un model care a avut acelasi succes ca si predecesorul sau . Au fost produse mai mult de cinci milioane de Peugeot 205 si mai mult de sase milioane si jumatate de Peugeot 206. Acest succes a determinat compania sa Isi extinda capacitatea de productie internationala, deschizand In 2010 o noua fabrica In Porto Real, Rio de Janeiro , Brazilia.

In 1993, Peugeot 306, care l-a Inlocuit pe predecesorul sau de succes, 309, a intrat In vanzare In Europa.

Primul model Peugeot al noului mileniu a fost Peugeot 607. In anii 2010, compania s-a alaturat concurentilor sai In lansarea modelelor hibride (Peugeot 3008 HYbrid4) si electrice (Peugeot iON, care este de fapt o versiune a Mitsubishi i-MiEV ).

In1963, Peugeot 404 a castigat East Africa Safari, iar In 1965 Marele Premiu al Argentinei. Peugeot 307 WRC a fost un participant oficial In Campionatul International de Raliuri In 2004 si 2005.

Service auto Cluj, piese, reparatii PEUGEOT

Pikes Peak:

In 1988 si 1989, 205 T16 a fost de asemenea victorios. Primul succes a devenit o legenda: pregatirea, cursa si recordul de victorie al campionului mondial de raliuri finlandez Ari Vatanen au fost urmarite de o echipa de filmare, iar filmul Climb Dance a castigat premii la mai multe festivaluri. La 30 iunie 2013, unul dintre cei mai buni piloti ai epocii, francezul Sébastien Loeb, care castigase deja de noua ori Campionatul Mondial de Raliuri (toate cele noua ori la volanul unui Citroën), a stabilit un nou record In categoria „Unlimited” (8:13.87) cu Peugeot-ul sau 208 T16 pentru a obtine trofeul In acest an. Peugeot 208 T16: masina de curse de 875 CP, 875 kg (denumita de cele mai multe ori „monstru” de catre jurnalistii auto), cu un bloc V6 biturbo de 3,2 litri, construita si dezvoltata exclusiv pentru acest eveniment. Cursa din 2013 a fost documentata In Intregime, iar Peugeot a publicat o relatare la fel de calitativa, desi mai putin artistica, a unui alt succes.

Compania a obtinut succese si In ciclism, castigand Tour de France de zece ori cu bicicletele sale pana In 1977.