Service Auto – Calitate si Promptitudine – Servicii Profesionale – Diagnoza Computerizata multibrand / ITP / Reglaj Directie / Reparatii mecanice si electrice / Aer Conditionat

Adresa de e-mail: service@autodoc.ro Telefon: 0740075986

MOTOR

Electricitate motor

Electronica motorului este definita în unitatea electronică de control a motorului (ECU). Aici sunt determinati cei mai importanți parametri de funcționare ai motorului.

Modele de ECU

  • sistem de control al motorului pe benzină;
  • controlul electronic al motorului diesel.

Aceste modele prezinta o multitudine de modificări, pentru informatii detaliate privind electronica motorului autoturismului dumneavoastră, verificați documentația tehnică.

Aspect şi structura unităţii electronice de control a motorului

Unitatea de control include:

  • senzori de intrare (în mașini moderne pot exista peste două duzini);
  • un modul de control electronic;
  • unități de operare a sistemelor motorului.

Caracteristica motorului este analizata utilizând senzorii de intrare. Informatiile sunt schimbate în semnale electrice. Detaliile de la senzori sunt primite de ECU auto. Cu ajutorul acestor informații, se opereaza controlul motorului. Unitățile de operare sunt părți componente ale sistemelor caracteristice ale motorului.

Succesoarele sisteme sunt coordonate de ECU:

  • combustibil;
  • admisie;
  • evacuare;
  • injecţie;
  • aprindere;
  • răcire;

Avarii  ECU

  • Reducere performanța senzor;
  • Anulare funcționalității conectorilor, siguranţelor și cablurilor;
  • Modulul de comandă avariat;
  • Neconcordanta în unitățile de operare.

Particularitati  defecţiuni ECU

  • Instabilitate in functionare a motorului;
  • Nu se poate efectua pornirea motorului;
  • Ralanti motorul nu functioneaza in parametrii;
  • Prezenta unor vibrații puternice in functionare;
  • Diminuare capacitate motor;
  • Rotații pe minut sunt limitate;
  • Creste consumul de carburant;

Cauze  defecţiuni ECU

  • Componente sistem de calitate inferioara;
  • Piese neconforme instalate;
  • Durata de viață a piesei depasita;
  • Fluctuații de tensiune sau scurtcircuit;
  • Coroziune elementele metalice;
  • Contact oxidat;
  • Consumabile de calitate inferioară utilizate;

Diagnostic

Diagnoza se efectueaza cu ajutorul unor echipamente speciale, astfel sa poata fi identificate la cea mai mică suspiciune de eșec al ECU. Aceste diagnoze respectiv reparatiile ulterioare sunt indicate a fi efectuate in service autorizat.

Pompa apa

Pompa de apă face parte din sistemul de răcire și ofera circulația lichidului de răcire în canalele mantalei motorului.

Modele  pompe de apă

In functie de acţionare:

  • mecanic;
  • electric.

In functie de locaţie:

  • ieşire;
  • intrare.

Funcţionarea pompei de apă

În medie, durata de utiizare a piesei in medie 120.000 km. Utilizand lichid de răcire de calitate superioară, poate prelungi durata de viață a acestuia.

Avarii ale pompei de apă

  • Scurgeri;
  • Coroziuni;
  • Degradare flansa ale carcasei pompei;
  • Rulmenţi uzati;
  • Avrie rotor.

Caracteristici pompe de apă defecta

  • Motorul cu temperatura ridicata;
  • In timpul funcționării zgomot anormal;
  • Rulmentul prezinta joc;
  • Scurgeri lichid de răcire.

Motiv  defecţiuni pompa de apă

  • Instalarea necorespunzatoare;
  • Piesa uzata;
  • Lichid de răcire de calitate inferioara;

Segmenti set

Inelele pistoanelor reprezinta componente relevante ale motorului. Au scop de a menține compresia în camerele de ardere. Garanteaza dispersia căldurii de la pistoane la pereții manșonului cilindrului, impiedicand supraîncălzirea. Inelele pistoanelor potrivesc grosimea stratului de ulei. Sunt montate cu o mică gaură în canelurile speciale de pe zona exterioară a pistoanelor.

Modele:

In functie de scopul acestora:

  • Compresie: aceste inele garanteaza ermetizarea camerelor de ardere. Sunt instalate peste inelele de control a uleiului. Acestea sunt plate, răsucite sau cu zona în formă de L și cu margini îngustate.
  • Control ulei:  rad uleiul de pe marginile manșonului cilindrului și pistoane, cedand pe suprafața lor o patura de ulei de grosimea optimă. Acestea pot fi alcatuite dintr-o bucată sau din mai multe piese.

In functie de materialul de producție:

  • Fontă: au pret de achizitie scazut, se monteaza simplu si rapid. Sunt montate cu un mufa noua, pentru a impedica zgârierea.
  • Oțel: in general din oțel inoxidabil. Sunt piese cu pret de achizitie mai ridicat, dar ofera rezistanta superioara la temperaturi ridicate. Sunt optime pentru montarea pe o mufa cu o zona rulată.

Indicatori defecțiune

Cuplarea inelelor pistoanelor constituie cea mai frecventa avarie. Această defectiune reprezentata în rigiditatea pieselor, acest fenomen duce la apariția scurgerilor în spatiul dintre piston și cilindru și la penetrarea unei cantități mari de ulei în camerele de ardere. In unele cazuri inelele se pot avaria sau arde, cunoscand rezulate similare. Prezinta o compresie scazuta în cilindri și pot naste probleme la pornirea motorului. Accelerarea este diminuata. Creste consumul de carburanti și ulei. Prezenta fumului albastrui la iesire de pe teava de eșapament. Formare depuneri negre de ulei la bujii.

Cauza defecțiuni

În general, cuplarea inelelor pistoanelor este determinata de folosirea uleiului dintr-o categorie improprie sau cu o viscozitate neoptimizata de asemenea și de schimbul tardiv a uleiului. La fel de primejdioasa este și penetrarea contaminanților in motor, datorita ruperii elementului de filtrare sau constituirea unei scurgeri în sistemul de admisie. Particulele străine ce patrung la motor duc la zgârierea suprafeței pieselor. Incălzirea in excces a motorului, rezultata spre exemplu de avarii în procesul de formare a amestecului, poate conduce la arderea pieselor in cauza.

Aboneaza-te la newsletter si fii mereu la curent cu noutatile!

[contact-form-7 id=”10″]