❄️ Schimbul compresorului de aer conditionat la o masina

Compresorul de aer conditionat este componenta principala a sistemului de climatizare. Acesta comprima agentul frigorific (freonul) si il trimite prin sistem pentru a raci aerul suflat in habitaclu. Daca se defecteaza, sistemul de AC nu mai functioneaza eficient sau deloc.

🔍 Simptome ale unui compresor defect:

  • Aerul din ventilatoare nu mai este rece
  • Zgomote ciudate (bazait, ticait, harait) cand porneste AC-ul
  • Cuplarea sau decuplarea frecventa a compresorului
  • Miros de ars sau ambreiaj compresor blocat
  • Martor AC aprins sau coduri de eroare la diagnoza

🔧 Pasii pentru schimbarea compresorului:

  1. Evacuarea agentului frigorific
    Se goleste complet sistemul de freon intr-un echipament specializat, in conditii de siguranta (obligatoriu conform legislatiei).
  2. Demontarea compresorului vechi
    Se deconecteaza furtunurile si conectorii electrici, apoi se demonteaza curelele si suruburile de prindere.

Verificarea sistemului
Se verifica daca nu exista alte componente afectate: condensator, radiator AC, supapa de expansiune, etc. Este obligatoriu sa se inlocuiasaca filtrul uscator cand se schimba compresorul altfel nu beneficiaza compresorul de garantie.

  1. Montarea compresorului nou sau reconditionat
    Se monteaza compresorul, se conecteaza furtunurile, curelele si senzorii, si se verifica alinierea corecta a curelei.
  2. Vacuumare si reincarcare sistem
    Se face vacuumarea sistemului pentru a elimina umezeala si aerul, apoi se reincarca cu agent frigorific si ulei corespunzator.
  3. Testare finala
    Se porneste motorul si sistemul de AC, se verifica presiunile, temperatura aerului suflat, cuplarea corecta a compresorului si eventualele scurgeri.

⚠️ Recomandari:

  • Este obligatorie evacuarea profesionala a freonului (nu se elibereaza in atmosfera).
  • si a supapei de expansiune, daca sistemul a functionat fara freon sau cu compresor blocat.
  • Se foloseste freon si ulei compatibil cu specificatiile masinii.