❄️ Schimbul compresorului de aer conditionat la o masina
Compresorul de aer conditionat este componenta principala a sistemului de climatizare. Acesta comprima agentul frigorific (freonul) si il trimite prin sistem pentru a raci aerul suflat in habitaclu. Daca se defecteaza, sistemul de AC nu mai functioneaza eficient sau deloc.
🔍 Simptome ale unui compresor defect:
- Aerul din ventilatoare nu mai este rece
- Zgomote ciudate (bazait, ticait, harait) cand porneste AC-ul
- Cuplarea sau decuplarea frecventa a compresorului
- Miros de ars sau ambreiaj compresor blocat
- Martor AC aprins sau coduri de eroare la diagnoza
🔧 Pasii pentru schimbarea compresorului:
- Evacuarea agentului frigorific
Se goleste complet sistemul de freon intr-un echipament specializat, in conditii de siguranta (obligatoriu conform legislatiei). - Demontarea compresorului vechi
Se deconecteaza furtunurile si conectorii electrici, apoi se demonteaza curelele si suruburile de prindere.
Verificarea sistemului
Se verifica daca nu exista alte componente afectate: condensator, radiator AC, supapa de expansiune, etc. Este obligatoriu sa se inlocuiasaca filtrul uscator cand se schimba compresorul altfel nu beneficiaza compresorul de garantie.
- Montarea compresorului nou sau reconditionat
Se monteaza compresorul, se conecteaza furtunurile, curelele si senzorii, si se verifica alinierea corecta a curelei. - Vacuumare si reincarcare sistem
Se face vacuumarea sistemului pentru a elimina umezeala si aerul, apoi se reincarca cu agent frigorific si ulei corespunzator. - Testare finala
Se porneste motorul si sistemul de AC, se verifica presiunile, temperatura aerului suflat, cuplarea corecta a compresorului si eventualele scurgeri.
⚠️ Recomandari:
- Este obligatorie evacuarea profesionala a freonului (nu se elibereaza in atmosfera).
- si a supapei de expansiune, daca sistemul a functionat fara freon sau cu compresor blocat.
- Se foloseste freon si ulei compatibil cu specificatiile masinii.