CURELE, LANTURI SI ROLE
Curelele sunt formate , de regula, din straturi alternative de poliamida, elastomer durabil si cordon de tensiune din fibra de sticla. Acestea au ca suprafata de lucru fie o zona zimtata sau pe canale pentru a se potrivi ansamblurilor unde sunt necesare.
Lanturile sunt folosite doar in cazul mecanismelor de distributie a gazelor.
Rolele au sarcina de a ajusta tensiunea curelei si de a preveni vibrarea excesiva a acestora.
Sfaturi de intretinere
- Verificarea pieselor la fiecare 30 000 – 60 000 de km dupa spusele producatorului
- Schimbul la timp a uleiului
- Verificarea si dupa caz inlocuirea la timp a elementelor mecanismului
- Instalarea curelelor, lanturilor sau a rolelor se realizeaza de catre profesionisti
Fluieratul , vuvuitul si alte sunete asemanatoare lor ce vin de la componentele motorului precum si slaba performanta a ansamblurilor sunt simptome clare ca este necesara verificarea acestora.
Supra-incalzirea motorului dar si dificultatea la pornire pot fii simptome specifice unei curele deteriorate sau exfolierea cordonului.
Curea de distributie
Cureaua de distributie este piesa de schimb care coordoneaza rotatiile arborelui cotit si a arborelui cu came a motorului autovehiculului.
In functie de caracteristicile tehnice a masinii acestea difera dupa lungime, latime sau configuratia dintilor. Cureaua de distributie are o structura multi-strat care asigurara atat elasticitatea cat si rezistenta la uzura .
Cureaua de distributie necesita schimbare la aproximativ 50 000 km.
Intinderea insuficienta a curelei de distributie poate sa aduca mai multe defectiuni ale acesteia cum ar fii : ruperea sau uzarea dintilor, aparitia denivelarilor pe suprafata acesteia precum si fisurarea su ruperea curelei .
Asadar scurgerile de ulei, lipsa de pornire a motorului sau vibrarea acestuia cu scoaterea de fum negru pe teava de esapament necesita o investigatie amanuntita si verificarea masinii intr-un service specializat.