Audi AG este un producator german de automobile cu sediul In Ingolstadt, Germania, si este o filiala In proportie de 99,7% a Volkswagen AG din 1964. Autoturismele sale sunt pozitionate In gama medie superioara si medie superioara

Audi are una dintre cele mai pline de culoare istorii din istoria industriei auto. Patru marci, Audi, DKW, Horch si Wanderer, au fuzionat In 1932 pentru a forma marca Auto Union AG, a carei emblema sunt cele patru inele. Aceste patru cercuri simbolizeaza cele patru marci, desi si compania auto DKW avea aceeasi marca, astfel Incat sarcina companiei de a alege emblema a fost mult mai usoara.

Audi AG a fost formata din Audi NSU Auto Union AG In 1985. Impreuna cu marcile traditionale Auto Union GmbH si NSU GmbH, Audi Tradition creeaza si prezinta istoria bogata si variata a Audi.

Ferdinand Porsche a dezvoltat motoarele Auto Union si a jucat un rol major In succesul marcii. Dupa 1949, Ingolstadt a devenit sediul central al Auto Union. In 1958, alianta cu Mercedes s-a destramat dupa sase ani, deoarece conducerea Auto Union a continuat sa favorizeze motoarele In doi timpi. Actionarul principal al Auto Union, Friedrich Flikk, a avut legaturi stranse cu Heinrich Nordhoff, seful Volkswagen, care a preluat marca de patru roti In 1965.

In 1969, numele companiei a fost schimbat In Audi NSU Auto Union dupa fuziunea cu NSU, care a fost simplificata In Audi In 1985. Audi 80 partial galvanizat din 1972 a deschis noi orizonturi In productia de automobile, iar introducerea lui Audi 200 5T In 1980 a introdus cu succes marca Audi In clasa de top. Tractiunea integrala permanenta Audi Quattro a fost o senzatie mondiala atunci cand a fost lansata, fiind prima data cand Audi a folosit-o pe o masina de serie, si nu doar In lumea raliurilor.

Service auto Cluj, piese, reparatii AUDI

Fuziunea a facut din Auto Union al doilea mare producator de automobile din Germania In anii 1930. Portofoliul variat, care la acea vreme era caracterizat de cele patru inele, este ilustrat In Essen de urmatoarele vehicule: Horch 670 Sport Cabriolet cu motor cu 12 cilindri (120 CP la 3200 rpm) din 1932, DKW F5 Roadster cu doua locuri (20 CP la 3500 rpm) din 1937, Wanderer W 25 K Roadster (85 CP la 4000 rpm) din 1938 si unul dintre cele mai bine vandute modele din 1939, Audi 920 Cabriolet cu motor cu sase cilindri In linie (75 CP la 3000 rpm).

DKW a produs, de asemenea, motociclete, dupa cum demonstreaza un sidecar DKW UL 700 din 1936, anul In care combinatia a castigat campionatul german, Inainte de a merge mai departe In 1937, cand au luat titlul de campion european alaturi de german.

La cea de-a 19-a editie Techno Classic, Audi Tradition va prezenta trei raritati de masini de curse dintr-o perioada In care Audi quattro Inca nu aparuse si nu cucerise lumea raliurilor: castigatorul Campionatului European de Raliuri din 1954, versiunea DKW 3=6 Sonderklasse F 91 „Rally Monte Carlo”, versiunea de raliuri Audi 80 GLE Group 2 din 1979 si Audi 80 GLE, castigator al Campionatului European de Turisme din 1980. In 1953, noul DKW 3=6 Sonderklasse F 91 (34 CP la 4.000 rpm) al Auto Union GmbH si-a facut debutul la Salonul Auto de la Frankfurt. Cu motorul sau In doi timpi cu trei cilindri, noul model s-a dovedit extrem de popular In Germania, cu 72.600 de unitati produse In diferite versiuni de caroserie Intre 1953 si 1955.

Dupa o serie senzationala de succese, inclusiv o victorie de clasa la Raliul Monte Carlo, primul sezon de competitie al masinii a fost Incheiat cu o performanta remarcabila a excelentei echipe de piloti DKW. Walter Schlüter, Gustav Menz si Heinz Meier au castigat primele trei locuri pentru DKW Sonderklasse In „European Touring Car Series Championship” din 1954.

Service auto Cluj, piese, reparatii AUDI

Modelele care concurau la raliul din 1954 erau identice cu limuzina de serie, lasand putine Indoieli cu privire la adevaratele performante si capacitati ale modelului. Modelul DKW Sonderklasse cu trei cilindri a fost, de asemenea, un succes atunci cand a participat la cea mai prestigioasa cursa de anduranta din Europa.

La Mille Miglia, In 1954 si 1955, s-a clasat ca cel mai rapid automobil de turism din categoria sub 1000 cmc si a castigat „Coppa argento grandissima”. Versiunea „Rally Monte Carlo”, care va fi expusa de Audi Tradition la Essen, a fost reconstruita de specialistii In automobile veterane „Oldtimer Klassik” din Hradec Kralove, Republica Ceha, pe baza documentelor originale de la departamentul de motorsport al Auto Union.

In 1979, Audi a participat la un total de 10 curse de raliu din Campionatul European si Mondial cu masina de raliu Audi 80 GLE din a doua generatie. Motorul de 1600 cc al masinii cu tractiune fata trimitea 160 CP la roti la 7600 rpm, cu o viteza maxima de 205 km/h.

Versiunea de raliu expusa la expozitia Techno Classica este o masina de uzina pe care Harald Demuth si Freddy Kottulinsky au folosit-o pentru a concura In competitiile europene si internationale de raliu.

Un alt Audi 80 si-a facut debutul la Essen cam In aceeasi perioada si a castigat o mare reputatie In curse: acest Audi 80 GLE de curse pe pista din 1980 este acelasi pe care Hans Joachim Nowak si Willi Bergmeister l-au folosit pentru a concura In Campionatul European de Turisme. In 2026, se va alatura grilei de Formula 1 In calitate de furnizor de motoare.