BMW (Bayerische Motoren Werke AG) este o companie germana producatoare de automobile, motociclete si motoare. Sediul sau central este situat In München, Bavaria. Grupul BMW este format din BMW, Mini si Rolls-Royce. Compania a fost fondata In 1916 ca producator de motoare de avioane, pe care le-a produs Intre 1917 si 1918 si Intre 1933 si 1945.

Automobilele sunt comercializate sub marcile BMW, Mini si Rolls-Royce, iar motocicletele sub marca BMW Motorrad. In 2017, BMW a fost al 14-lea cel mai mare producator de automobile din lume, cu 2.279.503 vehicule produse. Compania are o puternica mostenire In domeniul sporturilor cu motor, In special In ceea ce priveste masinile de turisme, masinile sport si Isle of Man TT.

BMW are sediul central In München si produce vehicule In Germania, Brazilia, China, India, Mexic, Tarile de Jos, Africa de Sud, Regatul Unit si Statele Unite. Familia Quandt este un actionar pe termen lung al companiei (restul actiunilor sunt detinute public), ca urmare a investitiei din 1959 a fratilor Herbert si Harald Quandt, care a salvat compania de la faliment.

Compania a produs motoare de avion, cu partea albastra reprezentand cerul si partea alba elicea. De asemenea, acestea aduc un omagiu steagului albastru si alb al Bavariei independente.

Service auto Cluj, piese, reparatii BMW

Predecesorul BMW a fost Rapp Motorenwerke GmbH, fondata In 1913 de Karl Rapp. Prima data si-au schimbat numele In BMW GmbH (kft.) In iulie 1917, iar un an mai tarziu l-au schimbat In BMW AG, o societate pe actiuni. Primul director general pana In 1942 a fost Franz Josef Popp. In cadrul tinerei companii, ambitiosul inginer Max Friz si-a facut rapid un nume: In 1917 a dezvoltat un motor pentru avioane care reducea pierderea de putere la altitudine mare. Acest proiect s-a dovedit atat de reusit Incat administratia militara prusaca a comandat 2.000 de exemplare. La 17 iunie 1919, un BMW Ila a atins recordul mondial de altitudine de 9.760 de metri, dar sfarsitul Primului Razboi Mondial si semnarea Tratatului de la Versailles pareau sa Insemne sfarsitul companiei: acesta din urma a interzis pentru cinci ani productia In Germania a singurului produs BMW de la acea vreme, motoarele de avion. El a mers la Fabrica Bavareza de Avioane (Bayerische Flugzeugwerke, BFW).

Aceasta a fost creata din Fabrica de Avioane Gustav Otto, Inregistrata la 7 martie 1916, fiul lui Nikolaus August Otto, inventatorul motorului Otto, Gustav Otto. Aceasta data este de obicei indicata ca data a Infiintarii In istoriografia oficiala a companiei. Cand Castiglioni a preluat conducerea, BFW a devenit BMW, iar compania cunoscuta anterior ca BMW a devenit Südbremse, cunoscuta acum ca Knorr Bremse.

La un an dupa schimbarea numelui, In 1923, Max Friz si Martin Stolle au dezvoltat prima motocicleta, R32, Incepand astfel o noua ramura de productie, fabricarea motocicletelor. Friz a avut nevoie de doar cinci saptamani pentru a dezvolta modelul. Principiul sau de baza a fost pastrat pana In prezent: motorul boxer si integrarea acestuia In cutia de viteze.

Din 1924, au fost produse din nou motoare de avion.

In 1928, BMW a preluat Eisenach Járműgyár RT. (Fahrzeugfabrik Eisenach AG), producatorul automobilului mic Dixi, si a devenit producator de automobile. Pe 22 martie 1929, BMW a Inceput sa produca primul sau automobil de serie In Eisenach, Turingia. Modelul se numea 3/15 PS, sau DA2, si era o licenta britanica Austin Seven. La Berlin, automobilul a fost asamblat cu o caroserie furnizata de Ambi Budd, care semana cu Rosengart, produs si el sub licenta Austin. In 1932, a urmat primul BMW „adevarat” ca AM1 (Automobilkonstruktion München Nr. 1), primul design BMW propriu, care parea mai mare si mai avansat tehnic decat Dixie. Primul design complet nou a fost 303, introdus In 1933, cu un motor de 1,2 litri cu sase cilindri, opera lui Fritz Fiedler (1899-1972). Din 1933, productia de motoare de avioane a redevenit importanta, iar sectorul automobilelor si motocicletelor a devenit aproape marginal. De asemenea, la Eisenach a fost deschisa o noua fabrica pentru motoare de avioane. In ciuda acestui fapt, compania a reusit sa produca cateva modele importante: 326 (1935), 327 (1937) si 328 roadster, lansat In 1936. Modelul 328 In special a fost impresionant, designul sau castigand o serie de curse, inclusiv Mille Miglia In 1940. Acest model a stabilit reputatia BMW ca producator de masini sport, o reputatie care continua pana In prezent. Britanicii au apreciat masina atat de mult Incat au acordat licenta pentru reproducerea ei sub numele Frazer-Nash. Aceasta companie folosea motoare BMW importate Inca din 1934.

Service auto Cluj, piese, reparatii BMW

Dupa izbucnirea razboiului, BMW s-a concentrat In Intregime pe productia de motoare de avion. Unul dintre cele mai importante a fost motorul 801 de 2.000 CP Incorporat In Focke-Wulf Fw 190. In plus, BMW a produs motoare de sidecar pentru Wehrmacht si, Intre 1937 si 1942, automobilul model 325. Pentru armata, au fost produse autoturisme usoare (LEPKW, Leichter Einheits-PKW) In cooperare cu Stoewer si Hanomag.

In iulie 2016, BMW Group a Inceput un parteneriat cu Intel (producator de cipuri semiconductoare) si Mobileye, un specialist In senzori optici. Parteneriatul Isi propune sa realizeze productia In masa de automobile complet automatizate pana In 2021,[3] motiv pentru care s-a alaturat si Continental,[4] care joaca un rol important In industrializarea platformelor.

Competenta Continental acopera Intreaga gama de produse si servicii necesare: senzori de mediu, modelarea mediului, functii de conducere, arhitectura sistemului, siguranta functionala, unitati de control, sisteme de franare, anvelope, sisteme complete de propulsie, precum si sisteme pentru comunicarea om-masina si certificarea sistemului. In 2017, Fiat-Chrysler Automobiles[5] s-a alaturat parteneriatului, la fel ca furnizorii de componente auto Delphi, permitandu-le sa Imparta si mai eficient costurile de dezvoltare de miliarde de euro.

Testele cu BMW-uri care se conduc singure au Inceput In 2017 la Munchen,[6] In marile orase din SUA si la Ierusalim. Cele aproximativ 40 de masini au 1-1 sofer la volan pentru a interveni atunci cand este necesar, deoarece gasirea locurilor de parcare, recunoasterea biciclistilor si a pietonilor este si mai dificila, iar testele In curs de desfasurare au avut loc pe autostrazi de ceva timp. La al patrulea nivel de conducere autonoma, masina va fi capabila sa se conduca singura,[7] interventia soferului fiind necesara atunci cand conditiile devin prea complexe pentru inteligenta artificiala. Al cincilea nivel a fost programat sa Inceapa testarea la Inceputul anului 2020, cu scopul de a fi disponibil pana In 2030.)