Ferrari S.p.A. este un producator italian de masini de curse si masini sport de Inalta performanta. Compania are sediul central In Maranello. Fabrica a fost fondata de Enzo Ferrari In 1929 ca Scuderia Ferrari (Ferrari Racing), la acea vreme producand doar masini de curse. Prima masina sport de sosea a fost produsa In 1947. Astazi este una dintre cele mai prestigioase marci de masini sport.
Ferrari a fost detinut de Fiat din 1969 si este In prezent detinut In proportie de 90% de gigantul auto italian. Dar se pare ca fuziunea dintre Fiat si Chrysler va rupe aceasta legatura: a fost anuntat oficial ca Ferrari va fi organizata ca o companie separata. Desigur, proprietarii vor fi aceiasi, ceea ce Inseamna ca actionarii actuali ai Fiat vor detine si Ferrari-ul independent.
Fondata In 1929, compania a fost Infiintata In Modena de Enzo Ferrari pentru a sponsoriza piloti amatori. Ei au pregatit si au concurat cu multi piloti de succes In Alfa Romeo pana In 1938. Enzo Ferrari a fost apoi numit sef al diviziei de curse proprii Alfa Romeo.
In1940, cand Enzo Ferrari a realizat ca echipa sa iubita, Scuderia, urma sa fie absorbita de Alfa Romeo, a parasit Alfa si s-a Intors la echipa sa. Deoarece a trebuit sa stea departe de curse pentru o buna perioada de timp, a produs piese pentru avioane si alte produse de inginerie. Cursele au fost, de asemenea, facute imposibile de cel de-al Doilea Razboi Mondial. Fabrica a fost mutata la Maranello In 1943, dar a fost bombardata In 1944 si nu a fost restaurata pana In 1946.

Ferrari Testarossa
Primul Ferrari de sosea, modelul 125S cu un motor V12 de 1,5 litri, a fost produs In 1947. Scopul era de a folosi veniturile pentru a sprijini echipa de curse a lui Enzo. In curand, masinile de strada au devenit si ele populare. Acest lucru a fost ajutat de faptul ca caroseria Ferrari a fost proiectata de firme de design celebre precum Pininfarina, Bertone, Ghia si Touring. Ferrari a devenit o masina de cult In randul tinerilor multimilionari, iar tirajele mici de productie au fost luate cu asalt In ciuda timpilor lungi de asteptare.
Ferrari-urile erau echipate, de obicei, cu motoare V8 si V12 de cilindree mica, majoritatea In aranjamente cu motor central. Pana la mijlocul anilor 1980, modelele Ferrari erau destul de nesigure, necesitand adesea revizii frecvente. Acest lucru a fost vazut de entuziasti ca o „trasatura de caracter” speciala a Ferrari.
In 1988, Enzo Ferrari a supervizat introducerea modelului Ferrari F40. Aceasta a fost ultima masina lansata Inainte de moartea sa In acelasi an.
La 17 mai 2009, RM Auctions si Sotheby’s au scos la licitatie un 250 Testa Rossa din 1957 pentru un record mondial de 12,1 milioane de dolari la o licitatie din Maranello, Italia. Acest record este detinut In prezent de un Bugatti Atlantic, vandut pentru 28 de milioane de dolari.

Marca figurativa a companiei Ferrari este cunoscuta sub numele de „Cavallino Rampante ”, sau “calul repezit ”. Emblema Ferrari este un scut galben cu un cal negru care se ridica, Insotit de obicei de un „S” si un „F”, care Inseamna “Scuderia Ferrari ”. In partea de sus a emblemei se afla culorile drapelului italian – verde, alb si rosu.
In 1963, Enzo Ferrari a negociat cu Ford cu privire la o posibila vanzare a actiunilor companiei. Ford a cheltuit milioane de dolari examinand registrele Ferrari si angajand avocati, iar Ferrari a Intrerupt In cele din urma negocierile la sfarsitul procesului. Daca tranzactia ar fi avut loc, Ferrari nu ar fi putut concura la Indianapolis 500. Henry Ford II a instruit divizia sa de curse sa negocieze cu Lotus, Lola si Cooper pentru a construi o masina care sa poata concura cu Ferrari In cursele internationale de anduranta.
In 1969, FIAT a cumparat o participatie majoritara In Ferrari si Lancia, iar In 2006 a rascumparat 29% din actiunile Ferrari pentru 800 de milioane de dolari.
Ferrari are propriul sau dealer care se ocupa de licentierea produselor marca Ferrari, inclusiv ochelari de soare, stilouri, electronice, ceasuri, telefoane mobile, biciclete high-end, Imbracaminte.