La sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, trupele americane si-au lasat vehiculele rutiere In Europa ca fiind cea mai ieftina optiune, astfel ca Jeep-urile au fost lasate In Anglia In numar mare . Fermierii britanici au adoptat rapid acest vehicul militar ieftin si neexigent, deoarece era la fel de bun pentru arat ca si pentru a duce familia la piata sau pentru a transporta recoltele Intr-o remorca mare.
Industria britanica, secatuita de razboi, a fost Incurajata de stat sa exporte, dar acest lucru nu a fost usor, deoarece exista o lipsa grava de materii prime si, ei bine, o mare parte a pietei era Inca In curs de curatare a epavelor. Spencer Wilks, pe atunci director general al Rover, a cumparat un Jeep obosit de razboi pentru proprietatea sa de la tara si l-a folosit pentru munca la ferma si pentru a-si plimba copiii cu remorca. De aici a venit ideea de a construi un astfel de vehicul. Spencer Wilks, director, si fratele sau Maurice Wilks, inginer sef, au proiectat primul Rover off-road In 1947 pe un sasiu de Jeep, cu motorul, cutia de viteze si puntea spate ale autoturismului Rover P6, care nu putea fi vandut. Pentru a beneficia de subventii guvernamentale la export, prototipul a fost o masina cu „directie centrala”, cu cutia de viteze Intre picioarele soferului, astfel Incat designerii intentionau ca acelasi model sa fie vandut atat pe pietele cu volan pe stanga, cat si pe cele cu volan pe dreapta. Caroseria era aproape In Intregime Jeep la exterior, dar detaliile erau similare cu cele ale Defender-urilor pe care le cunoastem astazi: o aripa frontala cu cutie Inchisa, un perete despartitor In spatele soferului si o platforma spate cu deschidere. Consiliul de administratie s-a Indragostit atat de mult de micul SUV Incat a renuntat la planurile de a construi un mini-Rover.

O serie de preproductie de 16 exemplare a fost finalizata In1947-1948, dar solutia directiei centrale a fost abandonata, iar designul supracomplicat Jeep a fost Inlocuit de cea mai primitiva caroserie posibila din tabla de aluminiu pe un cadru de fier. Aceasta solutie nu numai ca era simplu de fabricat, dar putea fi aprovizionata cu o cantitate constanta de materie prima, In ciuda penuriei de fier, deoarece existau Inca stocuri uriase de foi de aluminiu ramase de la productia de avioane din timpul razboiului.
Productia a Inceput In 1947, vehiculul a fost clasificat drept „tractor rutier” si a fost denumit Land Rover, fiind construit In fabrica Rover din Solihull, la fel ca Defender-urile de astazi.
Land Rover s-a dovedit a fi un model de mare succes. Pe langa piata interna britanica, acesta a cucerit fostele colonii britanice, tarile vest-europene, America de Sud si Centrala si chiar SUA, patria Jeep-ului, unde s-a vandut In cantitati semnificative.
Land Rover a parcurs un drum lung de la productia postbelica a unui singur model pana In zilele noastre. Aceasta este o dovada a popularitatii continue a Land Rover de-a lungul anilor, cu lansarea de noi modele, Imbunatatiri continue si confort. Este interesant faptul ca aproximativ 75% din toate Land Rover-urile existente sunt Inca In uz astazi!

Din 1948, fabrica a crescut In dimensiune si sunt produse mai multe modele: Range Rover, Land Rover Discovery, Defender si Land Rover Freelander, precum si numeroase vehicule militare usoare de transport (SAS) bazate pe Defender. Majoritatea motoarelor Land Rover sunt construite local la Lodge Lane, North Works. De asemenea, aproape toate testele off-road sunt efectuate local si pe pista de testare Rover de la Gaydon, In Warwickshire.
Land Rover-urile nu sunt fabricate doar In Anglia. Exista o fabrica de asamblare In Africa de Sud, unde Defender 90 si 110 sunt construite cu motoare BMW cu sase cilindri In linie, si In Turcia, unde fabrica Otokar asambleaza Land Rovers militare 90, 110 si 130 pentru armata, precum si Land Rovers civile 110 si 130. In Spania, Santana produce modele separate, denumirea oficiala a modelului britanic pentru Santana 88 si 109 este Seria IV, cu motor propriu, suspensie cu arcuri cu foi si tren de rulare SIII Imbunatatit, iar pentru armata lor produc un SIII de tip Wrangler Jeep din Valahia. Ultima lor creatie este Santana PS-10. Ei au, de asemenea, o fabrica de productie In Iran, unde produc SIV-uri similare cu Sapanyol Santana sub numele Morattab Pazhan. In Australia exista, de asemenea, o fabrica Land Rover separata care produce 110 Defender cu diverse motoare japoneze si au o lunga traditie In domeniul vehiculelor militare, Intre 1987 si 1992 Jaguar Rover Australia (JRA) a construit 3.722 de transportoare 4X4 si 6X6 si vehicule off-road speciale din piese Defender sub numele Perentie.