Maserati S.p.A. este mai mult decat o marca de automobile; este un simbol al luxului si performantei care reprezinta mandria industriei auto italiene. Fondata la 1 decembrie 1914 In Bologna, compania a devenit unul dintre cei mai renumiti producatori de automobile premium din lume. Emblema Maserati, un trident, este In sine un simbol al traditiei si excelentei.
Istoria Maserati este strans legata de cea a Ferrari, cele doua marci lucrand initial Impreuna. De-a lungul deceniilor, Maserati a continuat sa evolueze, cucerind piata automobilelor de lux cu solutiile sale inovatoare si designul sau elegant. In mai 2014, compania a stabilit un record prin vanzarea a peste 3.000 de automobile Intr-o luna, relansand productia, In special a modelelor Quattroporte si Ghibli.
Pe langa modelele Ghibli si Quattroporte, gama Maserati include si modelul GranTurismo, care atrage clientii cu aspectul sau sportiv si performantele impresionante. Iar pentru iubitorii de SUV-uri, exista primul SUV Maserati, Levante, precum si noul model Grecale, care combina designul italian cu caracterul practic. Maserati Isi propune sa produca pana la 75.000 de vehicule pe an la nivel mondial. Aceasta strategie de afaceri asigura faptul ca fiecare masina pastreaza sentimentul de exclusivitate pe care numai o adevarata marca de lux Il poate oferi.
Ca parte a grupului Stellantis, Maserati continua sa priveasca Inainte cu planuri ambitioase. Prin introducerea de noi modele si inovatii tehnologice, obiectivul nu este doar de a-si mentine pozitia In segmentul premium, ci si de a o extinde. Angajamentul lor fata de mobilitatea durabila va juca, de asemenea, un rol important In planurile lor viitoare.

Inceputul secolului XX a fost o perioada revolutionara In industria auto, In care fratii Maserati Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore si Ernesto au jucat un rol major.
Carlo (1881-1910) a fost cel mai mare dintre fratii Maserati, urmat, dupa moartea sa tragica timpurie, de Alfieri (1887-1932), Bindo (1883-1980), Ettore (1894-1990) si Ernesto (1898-1975). Pasiunea lor pentru industria auto a fost evidenta de la o varsta frageda si toti s-au implicat In diverse proiecte auto la Inceputul anilor 1900. Alfieri, Bindo si Ernesto au lucrat Impreuna la compania Diatto, unde au construit masini Grand Prix de 2 litri.
In1926, Diatto si-a suspendat productia de masini de curse, ceea ce i-a determinat pe frati sa Isi fondeze propria marca: Maserati. Aceasta miscare nu numai ca le-a creat noi oportunitati, dar a si deschis o noua era In istoria motorsportului italian. Printre primele modele Maserati a fost o masina condusa de Alfieri, care a castigat celebra Targa Florio In 1926.
Marca Maserati si-a facut rapid un nume pe pistele de curse. Automobilele au fost dezvoltate cu diferite aranjamente ale cilindrilor: motoare cu 4, 6, 8 si chiar 16 cilindri – acesta din urma cu doua motoare cu opt cilindri In linie In paralel. Aceasta diversitate nu numai ca a adus inovatii tehnice, dar a contribuit si la transformarea automobilelor Maserati Intr-un brand de renume mondial.
Logo-ul iconic al Maserati, tridentul, un omagiu adus muncii lui Mario Maserati, nu are doar valoare estetica, ci si o profunda semnificatie culturala si istorica.
Logo-ul a fost inspirat de statuia lui Neptun din Piazza Maggiore din Bologna. Aceasta statuie este importanta nu numai pentru valoarea sa artistica, ci si ca simbol al orasului Bologna. Neptun, zeul apelor, este una dintre cele mai importante figuri ale mitologiei clasice, fiind considerat Intruchiparea fortei si a dinamismului. In1920, la sugestia unui frate Maserati, logo-ul a fost inspirat de ideea marchizului Diego de Sterlich. Aceasta alegere a fost deosebit de justificata pentru un producator de masini sport, deoarece Neptun este cunoscut nu numai ca stapanul marii, ci si ca Intruchiparea puterii si a energiei. Prin urmare, logo-ul reflecta perfect filosofia Maserati de viteza si performanta.
Alfieri Maserati, fondatorul marcii, a murit In 1932, Insa opera sa nu s-a pierdut. Cei trei frati ai sai, Bindo, Ernesto si Ettore, i-au continuat visul si au contribuit la construirea reputatiei Maserati.

Bindo Maserati
Bindo Maserati a fost principalul responsabil pentru afacerea Maserati. El a gestionat productia si a contribuit la consolidarea reputatiei marcii In motorsport. Sub conducerea lui Bindo, compania a creat o serie de masini de curse de succes, inclusiv celebrul Tipo 26, care a obtinut numeroase victorii.
Ernesto Maserati
Ernesto Maserati nu a fost doar un om de afaceri, ci si un inginer talentat. El a fost cel care a introdus diverse inovatii tehnice la automobile. Sub Indrumarea sa, au fost produse modele precum 8CTF, care a castigat campionatul mondial In Statele Unite. Ideile lui Ernesto nu numai ca au transformat marca din punct de vedere tehnic, dar au contribuit si la competitivitatea acesteia.
Ettore Maserati
Ettore Maserati a fost poate cel mai Inclinat artistic dintre frati. El a proiectat forma si estetica multor modele celebre. Ideile lui Ettore au facut ca masinile Maserati sa fie populare nu doar pentru performantele lor; frumusetea si eleganta lor le-au ajutat, de asemenea, sa dobandeasca un statut iconic.
Anul 1937 a marcat unul dintre cele mai importante puncte de cotitura ale companiei, cand fratii Maserati si-au vandut participatia catre familia Adolfo Orsi. Aceasta schimbare nu numai ca a stabilit directia industriei auto, dar a adus si un succes semnificativ In lumea sporturilor cu motor.
In 1940, familia Orsi a mutat sediul central al Maserati la Modena, unde fabrica se afla si astazi. Fratii, care au ramas In cadrul companiei In rolurile lor de ingineri, au continuat sa contribuie la dezvoltarea Maserati. In motorsport, au obtinut succese precum castigarea Indianapolis 500 In 1939 si 1940 cu modelul 8CTF, devenind astfel singurul producator italian care a intrat In istoria curselor.
Izbucnirea celui de-al Doilea Razboi Mondial a pus Maserati In fata unor noi provocari. Compania a trebuit sa suspende productia de automobile si sa treaca la fabricarea de componente militare. Interesant este ca Maserati lucra, de asemenea, la o masina de oras V16 pentru Benito Mussolini, In concurenta cu Ferry Porsche, care proiectase un vehicul similar pentru Adolf Hitler. Aceste proiecte au esuat In cele din urma, dar experienta dobandita In industrie s-a dovedit utila mai tarziu.
Dupa razboi, Maserati a revenit la productia de automobile. Seria A6 a avut succes pe scena curselor postbelice. Jucatori cheie s-au alaturat echipei Maserati, inclusiv Alberto Massimino, care lucrase anterior pentru FIAT si dobandise experienta la Alfa Romeo si Ferrari. Sub Indrumarea lui Massimino si cu ajutorul altor ingineri renumiti, precum Giulio Alfieri si Gioacchino Colombo, s-au concentrat pe dezvoltarea de noi motoare si structuri de sasiu.
In anii 1950, sosirea lui Juan-Manuel Fangio a deschis un nou capitol In istoria Maserati. Legendarul pilot argentinian a obtinut o serie de victorii remarcabile, inclusiv castigarea campionatului mondial In 1957 cu celebrul 250F. Alte masini emblematice ale epocii au inclus 200S, 300S si 450S.
Sub Indrumarea familiei Orsi, Maserati nu numai ca a supravietuit vremurilor dificile, dar a prosperat, inovand si evoluand constant. Pe langa rolul lor In industria auto, familia Orsi a avut un impact major si asupra sporturilor cu motor, contribuind la asigurarea faptului ca numele Maserati a fost legat pentru totdeauna de maretia sporturilor cu motor.