Mazda Motor Corporation este un producator japonez de automobile cu sediul In Hiroshima, Japonia.

Pana In2006, productia companiei a ajuns la 1,25 milioane de vehicule pe an, vandute In principal In Japonia, Europa, Australia si America de Nord, si Intr-o mai mica masura In America Latina.

2020 marcheaza cea de-a 100-a aniversare a Infiintarii Mazda, predecesorul sau Toyo Cork Kogyo LTD. fiind Infiintat In 1920. Pana atunci, prospera companie auto a devenit o marca foarte respectata si una dintre cele mai sigure marci auto din lume.

Povestea Mazda a Inceput ca Toyo Cork Kogyo Co., Ltd. In 1920 In Japonia. In1927, compania Toyo Cork Koygo s-a redenumit Toyo Koygo Co., Ltd. Toyo Kogyo s-a orientat spre fabricarea de vehicule dupa fabricarea de masini, cand In 1931 a introdus Mazdago, un vehicul cu trei roti asemanator unei ricse cu motor. Toyo Kogyo a produs arme pentru armata japoneza In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Cea mai notabila dintre acestea a fost pusca de tip 99. Compania nu a adoptat oficial numele Mazda pana In 1984, desi si-a vandut toate masinile sub acest nume Inca de la Inceput. Mazda R360 a fost introdusa In 1960, urmata de Mazda Carol In 1962.

Service auto Cluj, piese, reparatii MAZDA

Ford Motor Company detinea initial 15% din Mazda, dar dupa ce Mazda a intrat In criza financiara, Ford si-a majorat participatia la Mazda la 33,4% la 31 martie 1999, obtinand astfel controlul asupra companiei. Unul dintre directorii Ford, Mark Fields, este creditat cu scoaterea Mazda din criza. Ford a construit cateva dintre modelele sale pe bazele Mazda, cum ar fi Ford Probe, ultimele modele ale modelului nord-american Ford Escort si Mercury Tracer, si a colaborat cu Mazda pentru a dezvolta Ford Escape/MazdaTribute.

De asemenea, Mazda a ajutat Ford sa dezvolte Explorer-ul din 1991, pe care Mazda l-a vandut ca Navajo cu 2 usi In perioada 1991-1994. In mod ciudat, versiunea Mazda nu a fost un succes, In timp ce Ford (disponibil atat In versiunea cu 4 usi, cat si In cea cu 2 usi) a ocupat imediat primul loc In topul vanzarilor de SUV-uri si si-a mentinut aceasta pozitie timp de un deceniu. Mazda a folosit pick-up-ul Ford Ranger ca baza pentru propriile sale pick-up-uri din seria B pentru piata nord-americana. Aceasta a Inceput productia In 1994 si Inca le produce In Statele Unite. Cu toate acestea, In prezent, aceste masini sunt construite cu motorul cu 4 cilindri In linie de 2,3 litri de la Mazda In locul vechiului motor Ford Lima cu 4 cilindri In linie de 2,3 litri. Masina a fost, de asemenea, disponibila cu motoare Ford V6 de 3,0 litri si 4,0 litri (desi motorul de 3,0 litri a fost disponibil numai pana In anul model 2007), precum si versiuni cu tractiune integrala si 4 usi (desi nu cu usi conventionale In spate, asa cum era cazul cabinelor de pe modelele GM si Nissan, sau asa cum a oferit Ford Sport Trace).

Service auto Cluj, piese, reparatii MAZDA

O Intelegere din 1979 a permis Ford sa vanda Ford-uri cu emblema Mazda In Asia si Australia. Astfel au fost vandute modelele Ford Laser si Ford Telstar. Aceste modele le-au Inlocuit pe cele de la Ford Europa care au fost vandute In anii 1970. De asemenea, Ford a folosit modelele Mazda pentru a-si Infiinta propria retea de distributie In Japonia. Concesionarii Autorama vindeau aceste masini, precum si modele Ford SUA si Ford Europa. Vanzarea modelelor Ford sub marca Mazda a fost Intrerupta dupa 2000, cand Ford a Inlocuit Laserul cu Focusul, acum sub marca Ford, si Telstarul cu Mondeoul, tot sub marca Ford.

Invers s-a Intamplat In Europa, unde Mazda a vandut modele Ford sub propria marca. De exemplu, Mazda 121, bazata pe Ford Fiesta. Ulterior, Ford si Mazda si-au aprofundat si mai mult cooperarea, cand au Inceput sa Isi construiasca masinile pe un planseu comun.