Škoda Auto este cel mai mare producator auto din Republica Ceha si face parte din Grupul Volkswagen. Sediul sau central si principala baza de productie se afla In Mladá Boleslav, cu facilitati de productie In Kvasiny si Vrchlabí. A fost Infiintata In 1925 ca o divizie de productie auto a Škoda Művek, In urma achizitionarii fabricii de automobile Laurin & Klement. In 1930 a fost transformata In societate pe actiuni. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, a functionat sub supravegherea Reichswerke Hermann Göring(wd) din Germania. Dupa razboiul mondial, a fost nationalizata si a devenit o societate autonoma sub denumirea Automobilove závody, národní podnik, pe scurt AZNP. Aceasta utilizeaza marca Škoda pentru produsele sale. In 1990, compania de stat a fost transformata In societate pe actiuni si privatizata In 1991; a fost cumparata de Grupul Volkswagen. In 1998, compania a fost redenumita ŠKODA, automobilová a.s. (Škoda Auto pe scurt), denumire care este folosita si In prezent[3].

Compania Laurin & Klement a fost Infiintata In 1895 pentru a produce biciclete de catre Václav Laurin, care era membru al Clubului ceh de ciclism, si Václav Klement, un librar. Prima lor bicicleta s-a numit Slavia si a fost fabricata In Mladá Boleslav. In primii doi ani, cinci modele ale bicicletelor lor erau pe piata. Bicicletele lor erau atat de fiabile Incat fabrica le-a oferit o garantie de doi ani.

Service auto Cluj, piese, reparatii SKODA

In 1899 au produs prima lor motocicleta. Primele modele se numeau modelele „A” si “B ”; modelul B era echipat cu un motor mai puternic. Pana In 1900, Isi exportau produsele In Anglia. In1901 au castigat primul premiu la expozitiile internationale. In acelasi an, compania si-a lansat vehiculele In competitii internationale, pentru prima data pe ruta Paris-Berlin. In anul urmator, fabrica a castigat prima sa competitie In Boemia. Pana In 1909, au fost produse peste 4000 de vehicule.

Primul automobil a fost produs In 1911. Masina, numita Model S, era o masina cu 4 cilindri, racita cu lichid, cu 54 de cai putere. Interesant este ca a fost primul automobil racit cu lichid. Modelul a avut un mare succes; a fost chiar exportat In Rusia. Pana la Inceputul Primului Razboi Mondial, au fost produse 600 de modele S, iar productia a fost oprita abia In 1925.

Compania a fost fondata de Emil Škoda In 1899. Fabrica din Plzeň s-a specializat In transport public, inginerie electrica si arme. Aceasta a devenit o companie de top In Imperiul Austro-Ungar, furnizand arme de Inalta calitate armatei monarhiei si mai tarziu Cehoslovaciei. Datorita succesului sau, a crescut rapid, fuzionand cu L&K In 1911 si Incepand sa produca automobile si camioane Škoda. Fabrica a Incetat ulterior sa mai produca arme.

In 1923, fabrica a lansat noul model L&K 100. Ulterior, au aparut modelele 110 si 120, cu echipamente mai moderne si, din 1926, un motor mai puternic.

In 1926, fabrica a fuzionat cu Plzeň Škodovka. In aceasta perioada, a fost produs modelul de lux Superb, care a fost licentiat catre Hispano Suiza. In1929, uzina, acum sub numele Škoda, a lansat modelul 860. Numarul era de fapt parametrul masinii, deoarece avea 8 cilindri si 60 CP. Din cauza pretului sau si a Marii Depresiuni, doar 49 de unitati au fost vandute pana In 1933.

In 1930, departamentul de productie auto a fost reorganizat. A fost Infiintata ASAP, Automotive Joint Stock Company, care era detinuta 100% de Škoda din Plzeň.

In 1933, a fost introdus noul Standard 420 cu patru cilindri, 995 cc, 20 CP (pana In 1934 a fost numit Rapid.) Acest model cantarea doar 750 kg (1.000 lb), comparativ cu precedentul 422 de dimensiuni similare, deoarece se baza pe un nou sasiu central. Acest nou design a stat la baza modelului 428 Popular si a modelelor ulterioare.

In 1935, a fost introdus vehiculul experimental Škoda 935 cu o caroserie aerodinamica si o masa structurala redusa.

Service auto Cluj, piese, reparatii SKODA

Inainte de faimoasa „Škoda Arrow”, L&K a folosit In mare parte numele Slavia. Škoda din Plzen, pe de alta parte, folosea un „Š” Intr-un cerc, sau „Š” si „z” (unul peste celalalt) (Šz: Škodovy závody).

Legenda spune ca emblema folosita astazi a fost inspirata de un relief cu un cap de indian, care se gasea candva In birourile multor soferi. Acesta este motivul pentru care emblema a fost denumita „indianul rosu”.

Pentru o perioada, au fost utilizate litere manuscrise stilizate, iar Škoda a pastrat marca L&K pe modelele proiectate Inainte de 1925.

Forma actuala a siglei a fost Inregistrata de Škoda In decembrie 1923.

In1991, In timpul privatizarii, emblema a suferit, de asemenea, o „actualizare de versiune”. De atunci, emblema de culoare verde (posibil cu coroana de lauri a L&K ) a fost utilizata de compania auto Škoda. Alte sectoare continua sa utilizeze sageata mai simpla de culoare argintie sau albastra.

In2011, versiunea actuala a siglei a fost introdusa pentru a coincide cu deschiderea Salonului Auto de la Geneva.