Fondatorul companiei, Micsio Suzuki, a fabricat si a Inceput sa vanda primul sau produs, o masina de tesut actionata cu pedale, In 1909, la varsta de 22 de ani.
La varsta de 30 de ani, era deja directorul unei fabrici de razboaie de tesut. La acea vreme, fabrica avea 60 de angajati. Pe parcurs, a dobandit si experienta In prelucrarea metalelor.
Micsio Suzuki moderniza In mod constant productia si Isi mecanizase deja cele mai recente razboaie de tesut, pentru care avea nevoie de capital proaspat, astfel ca, In martie 1920, si-a listat compania la bursa sub numele de Suzuki Looms Manufacturing Company (Suzuki Jidosa Kogyo), cu un capital social de 500 000 de yeni. Aceasta data poate fi considerata fondarea companiei cunoscute In prezent subnumele de Suzuki Motor Corporation.
Pana In1922, compania a devenit unul dintre cei mai mari producatori de razboaie de tesut din Japonia, dar piata devenea saturata, deoarece razboaiele de tesut de Inalta calitate ale lui Suzuki, care satisfaceau pe deplin nevoile vremii, nu se deteriorau, iar cererea de noi razboaie de tesut a scazut treptat.

Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, productia de razboaie de tesut a fost reluata, dar razboiul si situatia economica ulterioara au avut un impact negativ asupra reabilitarii companiei.
Chiar Inainte de razboi, saturarea pietei de razboaie de tesut l-a determinat pe Micsio Suzuki sa ia In considerare extinderea gamei de produse fabricate pentru industria auto, iar In 1938 echipa de dezvoltare a fabricii a construit chiar un prototip bazat pe un Austin Seven importat din Anglia. Totusi, acest proiect nu a putut fi realizat din cauza izbucnirii razboiului mondial.
La 15 ianuarie 2010, Volkswagen AG a cumparat 19,9% din actiunile Suzuki, devenind astfel cel mai mare actionar al Suzuki.
Micsio Suzuki a fondat fabrica de masini de tesut Suzuki In 1909. Pana In 1922, compania a devenit una dintre cele mai mari fabrici de tesaturi. Treizeci de ani mai tarziu, In 1952, primul vehicul produs aici a fost Power Free, o bicicleta cu motor auxiliar In doi timpi de 36cc, urmata de Diamond Free de 60cc cu doua viteze .
In 1955, numele companiei a fost schimbat In Suzuki Motor Corporation. Un an mai tarziu, a fost produsa prima masina, Suzulight, o masina mica cu tractiune fata. In 1962, Suzuki a atins o alta piatra de hotar, ocupand primul loc In campionatul de motociclete de 50cc.
In 1963, a fost deschisa o filiala a fabricii In Los Angeles, SUA, sub numele U.S. Suzuki Motor Corporation. Patru ani mai tarziu, In 1967, a fost lansata Suzuki Fronte, cu un motor In doi timpi de 360 cc. In 1971, Suzuki GT 750, o motocicleta In doi timpi, racita cu apa, a iesit de pe linia de productie.
In 1974, producatorul japonez a Inceput sa exporte masini. In 1976, noul Suzuki Fronte avea un motor de 450 cc. A fost lansata seria de motociclete Suzuki GS In patru timpi de 400, 500 si 750 cc, iar un an mai tarziu a fost produs primul Suzuki LJ80 cu tractiune integrala, propulsat de un motor In patru timpi de 800 cc. In 1981 a fost lansat scuterul CS50.
In urma unui contract cu General Motors si Isuzu In 1981, Suzuki a revenit la succesul In curse In anul urmator. Suzuki a castigat Campionatul Mondial de Motociclete Rutiere la categoria 500 pentru a saptea oara. In acelasi timp, fabrica Suzuki din Pakistan si-a Inceput activitatea, urmata de semnarea contractelor pentru Infiintarea fabricii Maruti In India si a fabricii Santana In Spania.
In 1983, predecesorul lui Swift a fost lansat ca Suzuki Cultus cu un motor de 1000 cc, urmat de Suzuki GTI cu un motor de 1300 cc In 1986.
Predecesorul lui Vitara, Inca popular printre maghiari, SUV-ul Suzuki, a fost lansat In 1988. In vara anului 1989, Swift a fost complet revizuit In cooperare cu General Motors. Rotile au fost suspendate independent In spate, iar motoarele au fost Imbunatatite. In1990 a fost introdus modelul Sedan.

In 1990, s-a ajuns la un acord privind productia Suzuki In Ungaria, iar In 1991 a fost Infiintata Magyar Suzuki Rt. Restul anilor ’90 a fost o perioada plina de evenimente pentru Suzuki. In 1992 a fost produs primul Suzuki maghiar. Din 1993, Suzuki a fost cel mai popular model din Ungaria, conform listei „vanzarilor de masini noi”. In1993, productia si vanzarile de automobile Suzuki au Inceput In Esztergom. Cea mai noua fabrica de automobile Suzuki a fost inaugurata oficial In Esztergom, Ungaria. Suzuki Motor Corporation a prezentat Wagon R, cea mai recenta masina monopost a sa. Intre timp, In 1994, vanzarile totale de automobile In Japonia au ajuns la zece milioane.
A doua jumatate a anilor ’90 s-a dovedit a fi o alta perioada aglomerata. Pana In 1995, exporturile de motociclete au depasit douazeci de milioane de unitati. Cea mai recenta dezvoltare a Suzuki Motor Corporation a fost modelul Baleno.1996 In Vietnam a Inceput productia de motociclete si autoturisme . Pana In 1997, vanzarile de autoturisme In strainatate au ajuns la zece milioane de unitati.
In mai 2002, Suzuki a achizitionat o participatie majoritara In Maruti India. In 2002, o noua linie de asamblare a fost instalata la fabrica din Kosai. Primul SX4 a iesit de pe linia de productie In 2006, iar al doilea milion de Suzuki, un Swift de generatia a treia, a fost produs In 2011.
In 2013, a fost lansat SX4 S-Cross, urmat de noul Vitara In 2015. In 2016, primul Suzuki Vitara S turboalimentat a fost lansat In Esztergom.